11 bit studios: rekordowe wyniki, ale poniżej oczekiwań

Premiera „Frostpunka” sprawiła, że wyniki spółki za II kwartał są zdecydowanie lepsze niż w poprzednich okresach. Analitycy liczyli jednak na więcej. Kurs spada.

Aktualizacja: 31.08.2018 12:22 Publikacja: 31.08.2018 12:19

11 bit studios: rekordowe wyniki, ale poniżej oczekiwań

Foto: materiały prasowe

W piątek przed godz. 10 za akcję 11 bit studios trzeba zapłacić 377,5 zł, co oznacza ponad 11-proc. spadek. To reakcja na publikację wyników, które z jednej strony były rekordowe, ale z drugiej – zdecydowanie poniżej konsensusu.

Na poziomie zysku netto w II kwartale 2018 r. wynik był o niemal 30 proc. niższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP.

W całym I półroczu 2018 r. 11 bit studios miało 45,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 428,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Zysk operacyjny wzrósł o ponad 899 proc., do 30,2 mln zł. Zarobek netto był blisko 91-krotnie większy niż rok wcześniej i sięgnął 24,9 mln zł. Zarząd podkreśla, że zysk byłby jeszcze wyższy gdyby nie konieczność zawiązania papierowych rezerw na potrzeby realizacji programu motywacyjnego na lata 2017-2019 oraz rezerw na premie roczne dla załogi spółki. Wynik obciążały też rezerwy na tantiemy dla producenta „Moonlightera” z tytułu sprzedaży gry w I półroczu.

Zdaniem Grzegorza Miechowskiego, prezesa spółki, sukcesy „Frostpunka” i „Moonlightera” powinny pozytywnie przełożyć się na tempo rozwoju 11 bit studios w kolejnych okresach.

- Zamierzamy rozbudowywać zasoby produkcyjne, żeby w perspektywie kilku lat mieć trzy, działające niezależnie zespoły deweloperskie, z których każdy będzie pracował nad innym tytułem – deklaruje, cytowany w komunikacie, prezes.

W obszarze wydawniczym spółka chce zwiększyć liczbę gier tworzonych przez zewnętrze studia deweloperskie, żeby zwiększyć przychody z tego obszaru.

W piątek przed godz. 10 za akcję 11 bit studios trzeba zapłacić 377,5 zł, co oznacza ponad 11-proc. spadek. To reakcja na publikację wyników, które z jednej strony były rekordowe, ale z drugiej – zdecydowanie poniżej konsensusu.

Na poziomie zysku netto w II kwartale 2018 r. wynik był o niemal 30 proc. niższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane