Twitter wprowadza duże zmiany. Będzie więcej filmów o sporcie i rozrywce

Twitter przestaje już być serwisem służącym wyłącznie do udostępniania krótki wpisów czy zdjęć, ale kładzie coraz silniejszy nacisk na obraz ruchomy. Niebawem portal zaleją filmy o sporcie i rozrywce.

Aktualizacja: 12.09.2018 09:57 Publikacja: 12.09.2018 09:48

Twitter wprowadza duże zmiany. Będzie więcej filmów o sporcie i rozrywce

Foto: Bloomberg

Twitter poinformował w środę, że zawarł współpracę z kilkoma międzynarodowymi firmami medialnymi i streamingowymi, które mają dostarczyć mu materiały wideo. W rezultacie w popularnym serwisie społecznościowym ma pojawić się wkrótce mnóstwo filmów rozrywkowych i sportowych.

Twitter planuje początkowo skupić rozwój tego segmentu w regionie Azji i Pacyfiku, w którym widzi ogromny potencjał. Serwis zamierza dostarczyć szerokiej azjatyckiej publiczności materiały wideo ze światowej klasy zawodów sportowych, takich jak Liga Mistrzów UEFA czy Formuła 1, czy z najważniejszych gal wręczania nagród w Hollywood i innych popularnych wydarzeń. Mają być to zarówno transmisje na żywo, jak i krótkie wywiady z gwiazdami czy podsumowania imprez.

Czytaj także: Administracja Trumpa chce się zabrać za Google’a 

Serwis podpisał już w tym celu umowy z kilkoma dużymi firmami, m. in. amerykańską wytwórnią płytową, Sony Music i korporacjami mediowymi NBCUniversal, VICE i FOX Sports Asia, a także z firmą producencką Red Chillies Entertainment założoną przez indyjskiego aktora Shahrukha Khana. Firmy te będą dostarczać Twitterowi materiały wideo, serwis zaś odpowiedzialny jest za opatrzenie ich reklamami - a przychody z ich oglądalności zostaną podzielone zgodnie z warunkami umowy.

Popularność filmów wideo w internecie rośnie z każdym rokiem. Jak przewiduje firma eMarketer, w bieżącym roku blisko 2,38 mld osób obejrzy co najmniej raz w miesiącu jakiś film w sieci albo pobierze go z dowolnego urządzenia. Zdaniem Twittera, szczególnie dynamiczny rozwój ruchomego obrazu w świecie wirtualnym widać w Azji, gdzie rynek wciąż jest nienasycony.

Aby jednak utorować sobie pozycję w segmencie filmów wideo, Twitter będzie musiał stanąć do rywalizacji z takimi gigantami, jak YouTube czy Facebook, a tutaj może mieć spory problem. Ostatnie miesiące nie były dla serwisu zbytnio korzystane - w raporcie z wynikami za drugi kwartał tego roku Twitter podał, że przeciętna miesięczna liczba jego aktywnych użytkowników spadła o 1 mln w porównaniu z pierwszym kwartałem i wyniosła 335 mln. Firma prognozuje, że w trzecim kwartale ich liczba jeszcze bardziej spadnie - ma to związek z rozpoczętą na początku lata akcją czyszczenia serwisu z nieaktywnych kont i fake newsów.

 

Twitter poinformował w środę, że zawarł współpracę z kilkoma międzynarodowymi firmami medialnymi i streamingowymi, które mają dostarczyć mu materiały wideo. W rezultacie w popularnym serwisie społecznościowym ma pojawić się wkrótce mnóstwo filmów rozrywkowych i sportowych.

Twitter planuje początkowo skupić rozwój tego segmentu w regionie Azji i Pacyfiku, w którym widzi ogromny potencjał. Serwis zamierza dostarczyć szerokiej azjatyckiej publiczności materiały wideo ze światowej klasy zawodów sportowych, takich jak Liga Mistrzów UEFA czy Formuła 1, czy z najważniejszych gal wręczania nagród w Hollywood i innych popularnych wydarzeń. Mają być to zarówno transmisje na żywo, jak i krótkie wywiady z gwiazdami czy podsumowania imprez.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił