Realizujemy dwa projekty infrastrukturalne dofinansowywane z UE warte łącznie kilkanaście milionów złotych. Pierwszy polega na wymianie infrastruktury poczty internetowej, drugi to stworzenie całkowicie nowej platformy technologicznej do budowy serwisów WWW – mówi "Rz" Tomasz Jażdżyński, prezes Interia.pl. W ubiegłym roku za ponad 60 mln zł grupa Onet uruchomiła w Krakowie nową serwerownię.
WP zrezygnowała w 2009 r. z dużych i kosztownych projektów. – Dalej zamierzamy jednak dynamicznie rozwijać obszar multimediów – telewizję wp.tv, platformę [link=http://www.tosiewytnie.pl]tosiewytnie.pl[/link] – oraz Pocztę WP – deklaruje Grzegorz Tomasiak, prezes WP.
Szef Interii spodziewa się poprawy sytuacji na rynku. – Styczeń i luty wypadły bardzo pozytywnie i w tym roku planujemy dwucyfrowe zwyżki przychodów z naszej części rynku. Jesteśmy częścią dużej grupy mediowej i będziemy poszukiwać w tej grupie synergii – mówi Tomasz Jażdżyński.
Kryzys nie osłabił dużych przedsięwzięć internetowych tak mocno jak inne media. Przy kurczącym się rynku ubiegłoroczną dynamikę rynku reklamy internetowej Starlink oszacował na 9 proc. – Cały rynek reklamy internetowej, łącznie z wyszukiwarkami, wzrósł w ubiegłym roku od 10 do kilkunastu procent. Ten, na którym my działamy, czyli rynek tzw. reklamy typu display, przez co rozumiemy tradycyjne formy graficzne, e-mail marketing, reklamy przy materiałach wideo i graficzne reklamy w serwisach społecznościowych, utrzymał mniej więcej poziom z 2008 r. – mówi Jażdżyński.
Według Agory rynek reklamy internetowej wzrósł w ubiegłym roku o 9 proc., a wydatki na reklamę graficzną i e-mail marketing spadły o 2 proc. Przychody Agory z sektora internetowego wyniosły 84,9 mln zł i były o 10,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, Onetu – 208, 1 mln zł (wzrost o 0,9 proc.). WP nie podała na razie swoich wyników. – Odnotowaliśmy jednocyfrowy wzrost przychodów względem 2008 r. – twierdzi Grzegorz Tomasiak.