Reklama

Światłowody interesują firmy

Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył konsultacje w sprawie regulowania dostępu do usług za pośrednictwem sieci nowej generacji (NGA)

Publikacja: 05.03.2010 03:12

Zgodnie z założeniami sieci NGA mają się składać głównie ze światłowodów i pozwalać na przesył danych z prędkością co najmniej 30 Mb/s.

Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog, Netia oraz Polkomtel (jako jedyny reprezentant branży komórkowej) przedstawili opinie w sprawie regulacji prawnych.

TP, której z racji wielkości problem dotyczy w największym stopniu, opowiedziała się za częściową regulacją dostępu do budowanej infrastruktury, ograniczającą się w dużej mierze do kanalizacji.

Netia, w której strategii leży korzystanie z infrastruktury TP i hurtowych usług narodowego operatora, optuje za pełną regulacją: kanalizacji i całej sieci dostępowej.

[wyimek][srodtytul]43,87 zł[/srodtytul] to średni miesięczny koszt na abonenta eksploatacji i utrzymania sieci NGA [/wyimek]

Reklama
Reklama

Polkomtel jest zdania, że sieci NGA powinny być udostępnione w modelu podobnym do innych usług świadczonych na infrastrukturze TP: hurtowego dostępu do Internetu (BSA) i hurtowego abonamentu (WLR).

Spółka zwróciła przy tym uwagę, że w dokumentach przedstawionych branży do dyskusji UKE posłużył się cenami infrastruktury, które mogą być wyższe od rynkowych. To – zdaniem operatora sieci Plus – rodzi ryzyko, że przy ustalaniu hurtowych stawek za dostęp do sieci NGA ceny mogłyby zostać zawyżone. Plus chciałby też, aby model NGA pozwalał operatorom na docieranie do końcowego abonenta za pomocą łącza radiowego podłączonego do światłowodu.

Zgodnie z założeniami sieci NGA mają się składać głównie ze światłowodów i pozwalać na przesył danych z prędkością co najmniej 30 Mb/s.

Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog, Netia oraz Polkomtel (jako jedyny reprezentant branży komórkowej) przedstawili opinie w sprawie regulacji prawnych.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama