Łączne rozpowszechnianie płatne „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” wynosiło w lutym tego roku 1,1 mln egz. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W porównaniu z lutym 2009 r. najbardziej straciła „Gazeta Wyborcza” (spadek o 13,7 proc., do 337,6 tys. egz.). Najmniej spadła sprzedaż „Rz” (wynosiła 142,7 tys. egz., o 4,5 proc. mniej niż w lutym 2009 r.). Luty okazał się słabym miesiącem dla prasy bulwarowej – sprzedaż „Faktu” spadła o 11,3 proc., do 442,3 tys. egz., a „Super Expressu” o 12,9 proc., do 184,5 tys. egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” sprzedawał średnio 102,4 tys. egz. Tytuł w obecnej formie ukazuje się od połowy września 2009 r. i wszystko wskazuje na to, że jednak nie poszerzył rynku sprzedaży prasy codziennej w Polsce (przed startem gazety jego redaktor naczelny deklarował uzyskanie średniej sprzedaży na poziomie minimum 110 tys. egz., co media plannerzy uznawali za założenie konserwatywne).
W marcu wydawca „DGP” zapowiedział zwolnienia związane z restrukturyzacją gazety, taki sam komunikat wystosowała „Polska The Times”. Według ekspertów w całym 2010 r. spadek sprzedaży gazet będzie niższy niż ten, jaki odnotowała czołówka dzienników w lutym, bo jednocyfrowy.