Z gwiazdą łatwiej o rozgłos i zyski

Promocja wódki. Znane nazwiska rekompensują zakaz reklamy

Publikacja: 04.11.2008 01:00

Kontrakt Maryli Rodowicz z Polmosem Lublin wygasł we wrześniu. Pod koniec tego miesiąca firma ujawni

Kontrakt Maryli Rodowicz z Polmosem Lublin wygasł we wrześniu. Pod koniec tego miesiąca firma ujawni, kto zostanie nową twarzą żołądkowej gorzkiej

Foto: polmos lublin

Jak dowiedziała się „Rz”, Central European Distribution Corporation, lider polskiego rynku wódki wartego ok. 8 mld zł, zatrudnił projektantkę mody Violę Śpiechowicz do stworzenia limitowanej edycji miniaturowych ubrań, które znajdą się na butelkach Żubrówki.

Rozgłos marce ma zapewnić nie tylko nazwisko kreatorki. Limitowana kolekcja ma trafić w najbliższym czasie do znanych artystów, m.in. do piosenkarza Marka Knopflera oraz aktorki Sophie Marceau.

CEDC nie ujawnia, ile wyda na nową kampanię. Zatrudnienie gwiazdy do promowania mocnych alkoholi kosztuje w naszym kraju co najmniej kilkaset tysięcy złotych.

Tyle, według szacunków przedstawicieli branży, otrzymała np. w tym roku piosenkarka Maryla Rodowicz za firmowanie swoim nazwiskiem wódki Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez Polmos Lublin. Umowa z artystką wygasła we wrześniu 2008 roku. Pod koniec tego miesiąca polmos ujawni, kto zostanie nową twarzą żołądkowej gorzkiej.

Na popularne nazwisko postawiła w tym roku także V&S Luksusowa. Zdjęcia do ostatniej kampanii marki Luksusowa wykonał znany fotograf reklamowy Simon Puschmann.

Firmy z branży spirytusowej zabiegają o rozgłos dla swoich marek, ponieważ możliwości reklamy są w Polsce ograniczone. Zdaniem Macieja Klasia z agencji Demo Effective Launching to właśnie te bariery spowodowały, że w ostatnich latach wzrosła kreatywność producentów.

W siłę znanych nazwisk wierzy Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej należącej do Pernod Ricard. W 2007 roku do Polski trafiła wódka Wyborowa Exquisite w butelce zaprojektowanej przez Franka Gehry’ego, jednego z najbardziej znanych architektów świata.

– Z jej renomy korzystają wszystkie wódki sprzedawane pod marką Wyborowa – mówi Szumowski. W 2007 roku sprzedaż poznańskiej firmy zwiększyła się w Polsce o ponad 80 proc. W bieżącym roku wzrost przychodów będzie podobny. Wielkich zalet współpracy z gwiazdami oraz niestandardowych form promocji nie dostrzega natomiast Witold Franczak, dyrektor generalny Sobieskiego, wicelidera rynku wódki. – Nie planujemy takich działań w najbliższym czasie – mówi.

Jak dowiedziała się „Rz”, Central European Distribution Corporation, lider polskiego rynku wódki wartego ok. 8 mld zł, zatrudnił projektantkę mody Violę Śpiechowicz do stworzenia limitowanej edycji miniaturowych ubrań, które znajdą się na butelkach Żubrówki.

Rozgłos marce ma zapewnić nie tylko nazwisko kreatorki. Limitowana kolekcja ma trafić w najbliższym czasie do znanych artystów, m.in. do piosenkarza Marka Knopflera oraz aktorki Sophie Marceau.

Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił