Reklama
Rozwiń

Strata Agory dużo wyższa od oczekiwań

Agora miała w ostatnim kwartale stratę 30,7 mln zł wobec 26,4 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka mimo to przygląda się możliwościom akwizycji

Publikacja: 19.02.2009 10:19

Strata Agory dużo wyższa od oczekiwań

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Analitycy spodziewali się straty zaledwie 12 mln zł skonsolidowanej straty.

- Będziemy patrzeć na możliwości akwizycyjne we wszystkich mediach, zarówno w tych w których jesteśmy obecni, jak i tych poza naszym obrębem - powiedział prezes Piotr Niemczycki.

- Przyglądamy się wszystkim możliwościom - powtórzył prezes, odpowiadając na pytanie, czy w obrębie zainteresowań spółki jest TV Puls.

Agora oczekuje, że wpływy z reklam w dziennikach mogą skurczyć się nawet o kilkanaście proc. rocznie.

- Są to bardzo słabe wyniki. Dla rynku prasy Agora oczekuje spadku nawet o kilkanaście procent, podczas gdy ja spodziewałem się około 7-proc. spadku. Reakcja rynkowa powinna być zdecydowanie negatywna - uważa Sobiesław Pająk analityk DM IDMSA.

W tym roku całkowite wydatki na reklamę spadną o 2 proc. rocznie. Według firmy w 2008 r. zwiększyły się o one o ponad 11 proc.

Oszczędności z tytułu redukcji zatrudnienia mają wynieść około 11 mln zł. Redukcja obejmie 300 osób (około 8 proc. zatrudnionych w grupie). Program zwolnień został rozciągnięty w czasie do końca lipca.

Po 10:00 kurs Agory spada o 1,87 proc. W tym czasie WIG20 zyskuje 4,5 proc.

[ramka] [b]Agora w IV kwartale: [/b]

skonsolidowany zysk operacyjny: 1,8 mln zł (wobec 31 mln zł przed rokiem)

przychody: 336 mln zł (wobec 352 mln zł przed rokiem) [/ramka]

Analitycy spodziewali się straty zaledwie 12 mln zł skonsolidowanej straty.

- Będziemy patrzeć na możliwości akwizycyjne we wszystkich mediach, zarówno w tych w których jesteśmy obecni, jak i tych poza naszym obrębem - powiedział prezes Piotr Niemczycki.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji