Reklama

“The Economist” bierze przykład z Murdocha

Brytyjski tygodnik, którego partnerem w Polsce jest „Rz”, zamierza pobierać opłaty za dostęp do artykułów w Internecie

Publikacja: 11.09.2009 02:01

“The Economist” bierze przykład z Murdocha

Foto: materiały prasowe

Przykład dany przez prasowego magnata Ruperta Murdocha i jego grupę News Corp. znajduje coraz więcej naśladowców. Kolejny tytuł zamierza wprowadzić opłaty za czytanie artykułów publikowanych i archiwizowanych na swojej stronie internetowej.

Tym razem chodzi o brytyjski tygodnik gospodarczy „The Economist”. Cena za dostęp do treści wydawnictwa nie jest jeszcze znana, a sama zmiana – jak podał wczoraj na swojej stronie internetowej miesięcznik „Press” – ma nastąpić za pół roku.

Wydawca „The Economist” należy w 50 proc. do Financial Times Group (część holdingu Pearson), a tytuł wydawany jest w sześciu krajach. 85 proc. sprzedaży realizuje poza Wielką Brytanią.

W maju dziennik „Financial Times” informował, że mikropłatności za dostęp do swoich artykułów w Internecie zamierza wprowadzić także „The Wall Street Journal”,należący do News Corp. Dziennik ten, przejęty przez koncern w 2007 r., już wcześniej zaczął sprzedaż subskrypcji.[wyimek]85 procent sprzedaży „The Economist” realizuje poza Wielką Brytanią[/wyimek]

Właściciel grupy Rupert Murdoch obwieścił dużo szerszy plan podczas sierpniowej prezentacji wyników finansowych News Corp. Zapowiedział, że od połowy 2010 r. wszystkie witryny internetowe z informacjami należące do News Corp. będą pobierały opłaty. Zdaniem prasowego magnata, jeśli to się uda, inni pójdą jego śladem.

Reklama
Reklama

W ocenie specjalistów, sukces tego projektu może zmienić branżę medialną, w której dziś wydawcy prasy tracą czytelników (a w konsekwencji przychody ze sprzedaży egzemplarzowej i reklam) na rzecz serwisów internetowych, udostępniających treści bezpłatnie.

Przykład dany przez prasowego magnata Ruperta Murdocha i jego grupę News Corp. znajduje coraz więcej naśladowców. Kolejny tytuł zamierza wprowadzić opłaty za czytanie artykułów publikowanych i archiwizowanych na swojej stronie internetowej.

Tym razem chodzi o brytyjski tygodnik gospodarczy „The Economist”. Cena za dostęp do treści wydawnictwa nie jest jeszcze znana, a sama zmiana – jak podał wczoraj na swojej stronie internetowej miesięcznik „Press” – ma nastąpić za pół roku.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama