“The Economist” bierze przykład z Murdocha

Brytyjski tygodnik, którego partnerem w Polsce jest „Rz”, zamierza pobierać opłaty za dostęp do artykułów w Internecie

Publikacja: 11.09.2009 02:01

“The Economist” bierze przykład z Murdocha

Foto: materiały prasowe

Przykład dany przez prasowego magnata Ruperta Murdocha i jego grupę News Corp. znajduje coraz więcej naśladowców. Kolejny tytuł zamierza wprowadzić opłaty za czytanie artykułów publikowanych i archiwizowanych na swojej stronie internetowej.

Tym razem chodzi o brytyjski tygodnik gospodarczy „The Economist”. Cena za dostęp do treści wydawnictwa nie jest jeszcze znana, a sama zmiana – jak podał wczoraj na swojej stronie internetowej miesięcznik „Press” – ma nastąpić za pół roku.

Wydawca „The Economist” należy w 50 proc. do Financial Times Group (część holdingu Pearson), a tytuł wydawany jest w sześciu krajach. 85 proc. sprzedaży realizuje poza Wielką Brytanią.

W maju dziennik „Financial Times” informował, że mikropłatności za dostęp do swoich artykułów w Internecie zamierza wprowadzić także „The Wall Street Journal”,należący do News Corp. Dziennik ten, przejęty przez koncern w 2007 r., już wcześniej zaczął sprzedaż subskrypcji.[wyimek]85 procent sprzedaży „The Economist” realizuje poza Wielką Brytanią[/wyimek]

Właściciel grupy Rupert Murdoch obwieścił dużo szerszy plan podczas sierpniowej prezentacji wyników finansowych News Corp. Zapowiedział, że od połowy 2010 r. wszystkie witryny internetowe z informacjami należące do News Corp. będą pobierały opłaty. Zdaniem prasowego magnata, jeśli to się uda, inni pójdą jego śladem.

W ocenie specjalistów, sukces tego projektu może zmienić branżę medialną, w której dziś wydawcy prasy tracą czytelników (a w konsekwencji przychody ze sprzedaży egzemplarzowej i reklam) na rzecz serwisów internetowych, udostępniających treści bezpłatnie.

Przykład dany przez prasowego magnata Ruperta Murdocha i jego grupę News Corp. znajduje coraz więcej naśladowców. Kolejny tytuł zamierza wprowadzić opłaty za czytanie artykułów publikowanych i archiwizowanych na swojej stronie internetowej.

Tym razem chodzi o brytyjski tygodnik gospodarczy „The Economist”. Cena za dostęp do treści wydawnictwa nie jest jeszcze znana, a sama zmiana – jak podał wczoraj na swojej stronie internetowej miesięcznik „Press” – ma nastąpić za pół roku.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem