Zamiast 10-proc. wzrostu zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) Mecom (udziałowiec Presspubliki, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) spodziewa się wyniku lepszego o 15 proc. niż w 2009 r., gdy sięgnął 125 mln euro. Z drugiej strony zarząd spółki podkreśla, że perspektywy rynku reklamowego nie są pewne, w związku z tym łączne przychody grupy będą zapewne niższe niż w 2009 r., gdy wyniosły 1,4 mld euro.

W I półroczu 2010 r. grupa wydająca prasę m.in. w Holandii, Niemczech i Polsce wypracowała 708,3 mln euro przychodów (o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r.). Wpływy ze sprzedaży egzemplarzowej mediów Mecomu urosły o 2 proc., do 280 mln euro. Sprzedaż reklam w tradycyjnych mediach dała wpływy o 5 proc. niższe, ale strony internetowe gazet miały wpływy reklamowe o 47 proc. wyższe niż przed rokiem. Liczba unikalnych użytkowników serwisów internetowych grupy w miesiącu urosła do 37 mln.