Na stronie portalu już są odesłania do pobrania bezpłatnej aplikacji z AppStore, ovi albo dla systemu Android. Zdaniem Marcina Beme z rady nadzorczej spółki MDPL, do której należy Audioteka.pl (jej udziałowcem jest m.in. spółka K2 Internet), słuchacze audiobooków często słuchają książek w wersji dźwiękowej w samochodzie.

- Z informacji, do jakich dotarliśmy, wynika, że w odtwarzacze mp3 wyposażonych jest dziś zaledwie 4,5 proc. samochodów - mówi Beme. Jego zdaniem dużo wygodniej będzie słuchać audiobooków, gdy słuchacza nie będzie ograniczało przywiązanie do komputera albo odtwarzacza w samochodzie.

Problemem, do jakiego przyznaje się branża, jest też wciąż mały zasób tytułów dostępnych na rynku w wersji audio i bariera psychologiczna. - O ile nie ma tego problemu z e-bookami, bo jego forma jest podobna do tradycyjnej, ludziom zabiera czas przyzwyczajenie się do odbierania książek w nowy sposób, jaki proponują audiobooki - mówi Tymoteusz Chmielewski, wicerezes spółki K2 Internet.

Zdaniem firmy NetPress Digital rynek audiobooków jest w Polsce wart ok. 20 mln zł i rośnie w dwucyfrowym tempie. - Mi się wydaje, że to jednak trochę mniej - mówi Marcin Bema. Branża wciąż widzi jednak wysokie wzrosty zainteresowania takimi książkami. Z badań, jakie NetPress Digital i jego platforma Nexto.pl przeprowadziły na ponad 4 tys. osób (próba reprezentatywna dla Polski) we współpracy ze sklepami Audiobook.pl, Dosluchania.pl i Zlotemysli.pl wynika, że codziennie lub prawie codziennie książek słucha 18 proc. osób, raz w tygodniu - 14 proc. Polaków, raz w miesiącu - 17 proc., a rzadziej niż raz w miesiącu - 51 proc. Najczęściej słuchamy ich w domu (65 proc.), w drodze do pracy ( 35 proc.) lub w podróży, np. na wakacje lub w delegację ( tak robi 27 proc. Polaków).

- My w ubiegłym roku sprzedaliśmy 150 tys. audiobooków, podczas gdy rok wcześniej było to 50 tys. Jeśli w tym roku uda nam się utrzymać takie tempo wzrostu, byłoby bardzo dobrze - mówi Bema. Spółka, do której należy Audioteka.pl, w tym roku chce już być rentowna i za kilka miesięcy wejść na rynek New Connect po nowe środki na rozwój (m.in. oferty, dziś w Audiotece.pl jest 1,5 tys. tytułów).