„Huffington Post”, który pierwotnie był blogiem politycznym prowadzonym przez Ariannę Huffington, a obecnie jest opiniotwórczą gazetą, czyta co miesiąc 26 mln czytelników. W rankingu najpopularniejszych w USA portali internetowych zajmuje 15. pozycję.

„HuffPost” ogłosił w połowie grudnia 2010 r. pierwszy pełnoroczny zysk, wynoszący 30 mln dol. Według szacunków wydawcy w 2012 r. zyski mają być aż trzykrotnie wyższe.

Połączenie z AOL spowoduje, że nowa grupa medialna The Huffington Post Media Group będzie docierała miesięcznie do 117 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych i 270 mln na świecie.

„Łącząc HuffPost z siecią stron AOL stworzymy spółkę, która może mieć wielką siłę oddziaływania i docierać do globalnej grupy odbiorców na każdej możliwej platformie” – napisała Arianna Huffington na swoim blogu.

AOL zapłaci za przejęcie portalu 300 mln dol. w gotówce i 15 mln dol. w swoich akcjach. Obie strony mają nadzieję na zakończenie transakcji najpóźniej w początkach drugiego kwartału 2011 r.