Internet pomaga pośrednikom finansowym

Przedsiębiorstwa z branży dzięki sieci zwiększają swoje przychody

Publikacja: 18.03.2011 01:07

Popularna e-sprzedaż

Popularna e-sprzedaż

Foto: Rzeczpospolita

Saldo depozytów zgromadzonych za pośrednictwem Open Online 10 marca wynosiło 2,9 mld zł, o 200 mln zł więcej niż w przypadku Inteligo należącego do PKO BP – wynika z danych Open Finance.

Firma podkreśla w prospekcie emisyjnym, że kanał dystrybucji internetowej staje się coraz ważniejszy. „W ciągu dwóch lat istnienia Open Online zaobserwowano stały wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, która w rekordowym miesiącu osiągnęła blisko 650 mln zł" – napisano. Spółka planuje intensywną kampanię reklamową promującą jej internetowy oddział, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży produktów finansowych.

W latach 2008 – 2010 Open Finance wydał na oprogramowanie i serwis internetowy łącznie 5,49 mln zł (na sam serwis blisko 1,1 mln zł).

Sporo w rozwój biznesu internetowego inwestuje także spółka Invigo kontrolowana i kierowana przez Łukasza Wojcieszaka. Do tej pory wydała co najmniej 1,25 mln zł. Przed tygodniem Invigo zapowiedziało, że poszuka kapitału na NewConnect. Debiut może nastąpić jeszcze w tym roku.

0,5 mln zł zainwestowali właściciele działającej od 2005 r. spółki Hipoteka Plus. – Z naszej perspektywy zdecydowanie opłacało się wejść w ten biznes. Byliśmy pierwsi, więc bariera wejścia była odpowiednio niższa. Obecnie jest trudniej i wymaga to wielokrotnie większego zaangażowania kapitałowego – mówi Bartosz Czarnecki, jeden z udziałowców. Dodaje, że jeżeli chodzi o kapitał zewnętrzny czy inwestora, firma rozważa kilka scenariuszy. Podkreśla, że spółka rok 2010 zamknęła z zyskiem na poziomie 10 proc. przychodów rocznych, więc może się rozwijać dzięki bieżącym wpływom.

Invigo jeszcze nie miało zysku. Planuje zarobić w 2011 r.

Obydwu firmom przybywa konkurencja. Na początku tego roku wystartował serwis Kalkulator-hipoteczny.pl należący do spółki Try@buy. Na razie jej właściciele wyłożyli 250 tys. zł. Planują, że spółka pokaże zysk w 2012 r.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora  p.rosik@rp.pl

Saldo depozytów zgromadzonych za pośrednictwem Open Online 10 marca wynosiło 2,9 mld zł, o 200 mln zł więcej niż w przypadku Inteligo należącego do PKO BP – wynika z danych Open Finance.

Firma podkreśla w prospekcie emisyjnym, że kanał dystrybucji internetowej staje się coraz ważniejszy. „W ciągu dwóch lat istnienia Open Online zaobserwowano stały wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, która w rekordowym miesiącu osiągnęła blisko 650 mln zł" – napisano. Spółka planuje intensywną kampanię reklamową promującą jej internetowy oddział, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży produktów finansowych.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy