Internet pomaga pośrednikom finansowym

Przedsiębiorstwa z branży dzięki sieci zwiększają swoje przychody

Publikacja: 18.03.2011 01:07

Popularna e-sprzedaż

Popularna e-sprzedaż

Foto: Rzeczpospolita

Saldo depozytów zgromadzonych za pośrednictwem Open Online 10 marca wynosiło 2,9 mld zł, o 200 mln zł więcej niż w przypadku Inteligo należącego do PKO BP – wynika z danych Open Finance.

Firma podkreśla w prospekcie emisyjnym, że kanał dystrybucji internetowej staje się coraz ważniejszy. „W ciągu dwóch lat istnienia Open Online zaobserwowano stały wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, która w rekordowym miesiącu osiągnęła blisko 650 mln zł" – napisano. Spółka planuje intensywną kampanię reklamową promującą jej internetowy oddział, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży produktów finansowych.

W latach 2008 – 2010 Open Finance wydał na oprogramowanie i serwis internetowy łącznie 5,49 mln zł (na sam serwis blisko 1,1 mln zł).

Sporo w rozwój biznesu internetowego inwestuje także spółka Invigo kontrolowana i kierowana przez Łukasza Wojcieszaka. Do tej pory wydała co najmniej 1,25 mln zł. Przed tygodniem Invigo zapowiedziało, że poszuka kapitału na NewConnect. Debiut może nastąpić jeszcze w tym roku.

0,5 mln zł zainwestowali właściciele działającej od 2005 r. spółki Hipoteka Plus. – Z naszej perspektywy zdecydowanie opłacało się wejść w ten biznes. Byliśmy pierwsi, więc bariera wejścia była odpowiednio niższa. Obecnie jest trudniej i wymaga to wielokrotnie większego zaangażowania kapitałowego – mówi Bartosz Czarnecki, jeden z udziałowców. Dodaje, że jeżeli chodzi o kapitał zewnętrzny czy inwestora, firma rozważa kilka scenariuszy. Podkreśla, że spółka rok 2010 zamknęła z zyskiem na poziomie 10 proc. przychodów rocznych, więc może się rozwijać dzięki bieżącym wpływom.

Invigo jeszcze nie miało zysku. Planuje zarobić w 2011 r.

Obydwu firmom przybywa konkurencja. Na początku tego roku wystartował serwis Kalkulator-hipoteczny.pl należący do spółki Try@buy. Na razie jej właściciele wyłożyli 250 tys. zł. Planują, że spółka pokaże zysk w 2012 r.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora  p.rosik@rp.pl

Saldo depozytów zgromadzonych za pośrednictwem Open Online 10 marca wynosiło 2,9 mld zł, o 200 mln zł więcej niż w przypadku Inteligo należącego do PKO BP – wynika z danych Open Finance.

Firma podkreśla w prospekcie emisyjnym, że kanał dystrybucji internetowej staje się coraz ważniejszy. „W ciągu dwóch lat istnienia Open Online zaobserwowano stały wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, która w rekordowym miesiącu osiągnęła blisko 650 mln zł" – napisano. Spółka planuje intensywną kampanię reklamową promującą jej internetowy oddział, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży produktów finansowych.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie