Saldo depozytów zgromadzonych za pośrednictwem Open Online 10 marca wynosiło 2,9 mld zł, o 200 mln zł więcej niż w przypadku Inteligo należącego do PKO BP – wynika z danych Open Finance.
Firma podkreśla w prospekcie emisyjnym, że kanał dystrybucji internetowej staje się coraz ważniejszy. „W ciągu dwóch lat istnienia Open Online zaobserwowano stały wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych, która w rekordowym miesiącu osiągnęła blisko 650 mln zł" – napisano. Spółka planuje intensywną kampanię reklamową promującą jej internetowy oddział, co ma się przełożyć na wzrost sprzedaży produktów finansowych.
W latach 2008 – 2010 Open Finance wydał na oprogramowanie i serwis internetowy łącznie 5,49 mln zł (na sam serwis blisko 1,1 mln zł).
Sporo w rozwój biznesu internetowego inwestuje także spółka Invigo kontrolowana i kierowana przez Łukasza Wojcieszaka. Do tej pory wydała co najmniej 1,25 mln zł. Przed tygodniem Invigo zapowiedziało, że poszuka kapitału na NewConnect. Debiut może nastąpić jeszcze w tym roku.
0,5 mln zł zainwestowali właściciele działającej od 2005 r. spółki Hipoteka Plus. – Z naszej perspektywy zdecydowanie opłacało się wejść w ten biznes. Byliśmy pierwsi, więc bariera wejścia była odpowiednio niższa. Obecnie jest trudniej i wymaga to wielokrotnie większego zaangażowania kapitałowego – mówi Bartosz Czarnecki, jeden z udziałowców. Dodaje, że jeżeli chodzi o kapitał zewnętrzny czy inwestora, firma rozważa kilka scenariuszy. Podkreśla, że spółka rok 2010 zamknęła z zyskiem na poziomie 10 proc. przychodów rocznych, więc może się rozwijać dzięki bieżącym wpływom.