Reklama

Odszedł współzałożyciel Yahoo Jerry Yang

Niezbyt lubiany przez udziałowców Jerry Yang, który razem z Davidem Filo w 1995 r. założył Yahoo odszedł z zarządu spółki

Publikacja: 18.01.2012 10:58

Jerry Yang

Jerry Yang

Foto: Bloomberg

Yang w latach 2007 – 2009 był dyrektorem zarządzającym. Wtedy podpadł udziałowcom, ponieważ zrezygnowal z umowy z Microsoftem. Koncern Billa Gatesa płacił za Yahoo 47,5 mld dol. Teraz kapitalizacja Yahoo to jedynie 20 mld dol.

Po decyzji Yanga akcje spółki wzrosły o blisko 3,5 proc.

Jego rezygnacja następuje dwa tygodnie po tym, jak firma zatrudniła byłego szefa PayPal Scotta Thomsona, który ma zostać nowym dyrektorem zarządzającym Yahoo.

Yang jednocześnie zrezygnował z zarządów Yahoo Japan i Alibaba Group, piszac w oświadczeniu, że „nadszedł czas zając się innymi interesami poza Yahoo". Wyraził również swoje uznanie dla firmy oraz nowego zarządu.

- Wybór Scotta Thomsona na dyrektora zarządzającego jest dobry. Razem z innymi członkami zarządu będzie dobrze kierował Yahoo w kierunku nowych sukcesów – napisał Yang. Niektórzy analitycy postrzegali Yanga jako przeszkodę w restrukturyzacji, czy sprzedaży firmy.

Reklama
Reklama

- To z pewnością dobra wiadomość dla spółki. Dzieki temu ruchowi podejście do przyszłej strategii Yahoo będzie mniej nacechowane emocjami, a bardziej pragmatyczne. To także zielone światło dla nowego dyrektora -  twierdzi Brett Harriss, analityk w firmie Gabello & Co.

Yang w latach 2007 – 2009 był dyrektorem zarządzającym. Wtedy podpadł udziałowcom, ponieważ zrezygnowal z umowy z Microsoftem. Koncern Billa Gatesa płacił za Yahoo 47,5 mld dol. Teraz kapitalizacja Yahoo to jedynie 20 mld dol.

Po decyzji Yanga akcje spółki wzrosły o blisko 3,5 proc.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama