Nowe aplikacje udoskonalają sposób dzielenia się muzyką, zdjęciami, filmami, czy artykułami, które czyta użytkownik. Nowe aplikacje nazywane są przez ich twórców "frictionless sharing". W momencie kiedy użytkownik zacznie używać danej aplikacji będzie ona automatycznie udostępniać jego działania przez FB, za pomocą profilu Timeline.
W ten sposób portal należący do Marka Zuckenberga ma przykuwać uwagę użytkowników przez dłuższy czas, co pozwoli zwiększyć przychody reklamowe.
Nowe aplikacje wnikają coraz głębiej w zainteresowania i czynności wykonywane przez użytkowników – kupowanie biletów do kina, teatru, przeglądanie recenzji, wybór restauracji.
- Tysiące nowych aplikacji powstaną wkrótce na tę platformę – zapowiada Carl Sjogreen, dyrektor nowych platform produktowych w Facebooku.
Timeline to cecha nowego FB, która zmienia personalne profile w wirtualny album/pamiętnik. Na przestrzeni lat może katalogować aspekty życia i preferencji użytkownika począwszy od ulubionych książek, a skończywszy na podróżach.