W pierwszym kwartale 2012 roku e-czytnik Kindle, urządzenie firmy Amazon, sprzedawał się w serwisie aukcyjnym Allegro w tempie 50 urządzeń dziennie. Obroty z tego tytułu sięgnęły 2,3 mln zł - podaje raport przygotowany przez serwis Antyweb i system Manubia, służący do monitorowania Allegro.
Według danych Nexto, sklepu internetowego z e-bookami i audiobookami, urządzenia Kindle w czerwcu ubiegłego roku stanowiły około 60 proc. rynku e-czytników w Polsce. Firma obliczyła, że pod koniec 2011 roku w rękach Polaków znalazło się około 60 tys. e-czytników Amazona.
- Szacuję, że w 2011 na Allegro mogło zostać sprzedanych około 40 tys. urządzeń Kindle – powiedział „Rz" Konrad Latkowski, współwłaściciel firmy Manubia.
Pozostała część z tych 60 tys. to zakupy bezpośrednie robione przez Polaków w sklepie Amazon.com.
Według obliczeń poczynionych przez Antyweb i Manubia początek 2012 roku wypadł słabo, jeśli chodzi o polską sprzedaż gadżetów z logo Kindle, co nie jest niczym dziwnym po właśnie zakończonym sezonie świątecznym. Popyt rozkręcił się dopiero w marcu, kiedy to w ciągu jednego tylko tygodnia nabywców znalazło 460 tych urządzeń. Najlepiej sprzedawał się model classic, który wygenerował ponad 1 mln zł obrotu, zaraz po nim uplasował się Kindle Touch (725 tys. zł), a po nim Kindle 3 z modułem 3G (ok. 240 tys. zł).