Do sieci po bilety na Euro 2012

Zna­le­zie­nie ofert sprze­da­ży bi­le­tów na Eu­ro 2012 nie sta­no­wi żad­ne­go pro­ble­mu. Na ser­wi­sach au­kcyj­nych czy ogło­szeń lo­kal­nych moż­na zna­leźć ty­sią­ce te­go ty­pu ofert

Publikacja: 15.05.2012 20:52

Do sieci po bilety na Euro 2012

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Jak po­da­je Al­le­gro, w su­mie wy­sta­wio­no po­nad 5,5 tys. te­go ty­pu ofert, z cze­go ok. 37 proc. za­koń­czy­ło się sprze­da­żą.

– Na­sze sta­no­wi­sko jest nie­zmien­ne i brzmi: sprze­daż bi­le­tów jest nie­le­gal­na. Nie­za­leż­nie od te­go, czy ktoś sprze­da­je za ce­nę no­mi­nal­ną, czy też chce na tym za­ro­bić. Moż­na bi­let dać w pre­zen­cie, ale sprze­da­wać już nie – mó­wi Ju­liusz Głu­ski, rzecz­nik spół­ki Eu­ro 2012 Pol­ska.

Ofer­ty sprze­da­ży bi­le­tów moż­na jed­nak zna­leźć tak­że na wie­lu in­nych ser­wi­sach in­ter­ne­to­wych, jak choć­by Gum­tree.pl. Za­sta­na­wia­ją­ce są przy­pad­ki wy­sta­wie­nia przez jed­ne­go użyt­kow­ni­ka kil­ku bi­le­tów, cza­sa­mi na ten sam mecz. Mi­mo że pod­le­ga­ły lo­so­wa­niu i są imien­ne.

Tyl­ko w opcji „Kup te­raz”

Jed­nak mi­mo sprze­ci­wu UEFA ad­mi­ni­stra­to­rzy ser­wi­sów nie ma­ją za­mia­ru za­ka­zy­wać ich sprze­da­ży, choć szyb­ko re­agu­ją na wąt­pli­we praw­nie sy­tu­acje. Bi­le­ty sprze­da­wać moż­na, ale tyl­ko po ce­nie no­mi­nal­nej i w przy­pad­ku Al­le­gro je­dy­nie w opcji „Kup te­raz” – li­cy­to­wa­nie ce­ny nie jest moż­li­we.  Oczy­wi­ście sprze­da­ją­cy pró­bu­ją omi­jać pra­wo, do­łą­cza­jąc do bi­le­tu np. smycz do klu­czy, ku­pon na po­si­łek, zwie­dza­nie mia­sta czy słow­nik za 1 tys. zł.

Ta­kie ofer­ty są jed­nak od ra­zu usu­wa­ne i jak po­da­je Al­le­gro, do­tych­czas mia­ło to miej­sce w po­nad 3 tys. przy­pad­ków, czy­li 55 proc. ofert sprze­da­ży bi­le­tów.

– Zda­rza się, że sprze­da­ją­cy wy­sta­wia­ją ofer­ty sprze­da­ży po ce­nie no­mi­nal­nej, ale w opi­sie ofer­ty su­ge­ru­ją po­trze­bę wcze­śniej­sze­go kon­tak­tu w ce­lu ode­bra­nia bi­le­tów. Jest to ty­po­wa pró­ba obej­ścia re­gu­la­mi­nu ser­wi­su i sprze­da­ży bi­le­tów po­za Al­le­gro po ce­nie wyż­szej niż no­mi­nal­na. Ta­kie ofer­ty są przez nas na­tych­miast usu­wa­ne, ale spryt sprze­da­ją­cych ewo­lu­uje bły­ska­wicz­nie – mó­wi Jo­an­na Wa­gner, rzecz­niczka gru­py Al­le­gro.

Wię­cej ofert

Ser­wis Al­le­gro po­da­je tak­że, że licz­ba ofert sprze­da­ży ro­śnie w mia­rę zbli­ża­nia się ter­mi­nu Eu­ro 2012.


UEFA wciąż pró­bu­je za­ka­zy­wać ob­ro­tu bi­le­ta­mi na ryn­ku wtór­nym, jed­nak zgod­nie z pol­skim pra­wem jest to le­gal­ne, tyl­ko wy­łącz­nie po ce­nie no­mi­nal­nej. – Kto na­by­wa w ce­lu od­sprze­da­ży z zy­skiem bi­le­ty wstę­pu na im­pre­zy ar­ty­stycz­ne, roz­ryw­ko­we lub spor­to­we al­bo kto bi­le­ty ta­kie sprze­da­je z zy­skiem, pod­le­ga ka­rze aresz­tu, ogra­ni­cze­nia wol­no­ści al­bo grzyw­ny – po­da­je ko­deks wy­kro­czeń.

Py­ta­ni przez nas praw­ni­cy nie­ofi­cjal­nie przy­zna­ją, że po­zy­cja UEFA jest sła­ba. – Pró­bu­jąc za­ka­zy­wać sprze­da­ży, po­wo­łu­je się bo­wiem na swój re­gu­la­min, któ­ry tak na­praw­dę dla firm dzia­ła­ją­cych w Pol­sce wią­żą­cy nie jest – mó­wi eks­pert jed­nej z mię­dzy­na­ro­do­wych kan­ce­la­rii.

Jed­nak mi­mo to re­gu­lar­nie po­ja­wia­ją się opi­nie, że wtór­ny ob­rót bi­le­ta­mi jest w Pol­sce nie­le­gal­ny.

Współ­pra­cu­je­my ści­śle z  UEFA w ra­mach pro­gra­mu „Współ­pra­ca w ochro­nie praw”. Nie tyl­ko w za­kre­sie mo­ni­to­ro­wa­nia ofert z bi­le­ta­mi na me­cze Eu­ro 2012, ale rów­nież mo­ni­to­ro­wa­nia ofert z ga­dże­ta­mi z ofi­cjal­nym lo­go­ty­pem mi­strzostw – do­da­je Jo­an­na Wa­gner.

Jak po­da­je Al­le­gro, w su­mie wy­sta­wio­no po­nad 5,5 tys. te­go ty­pu ofert, z cze­go ok. 37 proc. za­koń­czy­ło się sprze­da­żą.

– Na­sze sta­no­wi­sko jest nie­zmien­ne i brzmi: sprze­daż bi­le­tów jest nie­le­gal­na. Nie­za­leż­nie od te­go, czy ktoś sprze­da­je za ce­nę no­mi­nal­ną, czy też chce na tym za­ro­bić. Moż­na bi­let dać w pre­zen­cie, ale sprze­da­wać już nie – mó­wi Ju­liusz Głu­ski, rzecz­nik spół­ki Eu­ro 2012 Pol­ska.

Pozostało 87% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie