Do sieci po bilety na Euro 2012

Zna­le­zie­nie ofert sprze­da­ży bi­le­tów na Eu­ro 2012 nie sta­no­wi żad­ne­go pro­ble­mu. Na ser­wi­sach au­kcyj­nych czy ogło­szeń lo­kal­nych moż­na zna­leźć ty­sią­ce te­go ty­pu ofert

Publikacja: 15.05.2012 20:52

Do sieci po bilety na Euro 2012

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Jak po­da­je Al­le­gro, w su­mie wy­sta­wio­no po­nad 5,5 tys. te­go ty­pu ofert, z cze­go ok. 37 proc. za­koń­czy­ło się sprze­da­żą.

– Na­sze sta­no­wi­sko jest nie­zmien­ne i brzmi: sprze­daż bi­le­tów jest nie­le­gal­na. Nie­za­leż­nie od te­go, czy ktoś sprze­da­je za ce­nę no­mi­nal­ną, czy też chce na tym za­ro­bić. Moż­na bi­let dać w pre­zen­cie, ale sprze­da­wać już nie – mó­wi Ju­liusz Głu­ski, rzecz­nik spół­ki Eu­ro 2012 Pol­ska.

Ofer­ty sprze­da­ży bi­le­tów moż­na jed­nak zna­leźć tak­że na wie­lu in­nych ser­wi­sach in­ter­ne­to­wych, jak choć­by Gum­tree.pl. Za­sta­na­wia­ją­ce są przy­pad­ki wy­sta­wie­nia przez jed­ne­go użyt­kow­ni­ka kil­ku bi­le­tów, cza­sa­mi na ten sam mecz. Mi­mo że pod­le­ga­ły lo­so­wa­niu i są imien­ne.

Tyl­ko w opcji „Kup te­raz”

Jed­nak mi­mo sprze­ci­wu UEFA ad­mi­ni­stra­to­rzy ser­wi­sów nie ma­ją za­mia­ru za­ka­zy­wać ich sprze­da­ży, choć szyb­ko re­agu­ją na wąt­pli­we praw­nie sy­tu­acje. Bi­le­ty sprze­da­wać moż­na, ale tyl­ko po ce­nie no­mi­nal­nej i w przy­pad­ku Al­le­gro je­dy­nie w opcji „Kup te­raz” – li­cy­to­wa­nie ce­ny nie jest moż­li­we.  Oczy­wi­ście sprze­da­ją­cy pró­bu­ją omi­jać pra­wo, do­łą­cza­jąc do bi­le­tu np. smycz do klu­czy, ku­pon na po­si­łek, zwie­dza­nie mia­sta czy słow­nik za 1 tys. zł.

Reklama
Reklama

Ta­kie ofer­ty są jed­nak od ra­zu usu­wa­ne i jak po­da­je Al­le­gro, do­tych­czas mia­ło to miej­sce w po­nad 3 tys. przy­pad­ków, czy­li 55 proc. ofert sprze­da­ży bi­le­tów.

– Zda­rza się, że sprze­da­ją­cy wy­sta­wia­ją ofer­ty sprze­da­ży po ce­nie no­mi­nal­nej, ale w opi­sie ofer­ty su­ge­ru­ją po­trze­bę wcze­śniej­sze­go kon­tak­tu w ce­lu ode­bra­nia bi­le­tów. Jest to ty­po­wa pró­ba obej­ścia re­gu­la­mi­nu ser­wi­su i sprze­da­ży bi­le­tów po­za Al­le­gro po ce­nie wyż­szej niż no­mi­nal­na. Ta­kie ofer­ty są przez nas na­tych­miast usu­wa­ne, ale spryt sprze­da­ją­cych ewo­lu­uje bły­ska­wicz­nie – mó­wi Jo­an­na Wa­gner, rzecz­niczka gru­py Al­le­gro.

Wię­cej ofert

Ser­wis Al­le­gro po­da­je tak­że, że licz­ba ofert sprze­da­ży ro­śnie w mia­rę zbli­ża­nia się ter­mi­nu Eu­ro 2012.


UEFA wciąż pró­bu­je za­ka­zy­wać ob­ro­tu bi­le­ta­mi na ryn­ku wtór­nym, jed­nak zgod­nie z pol­skim pra­wem jest to le­gal­ne, tyl­ko wy­łącz­nie po ce­nie no­mi­nal­nej. – Kto na­by­wa w ce­lu od­sprze­da­ży z zy­skiem bi­le­ty wstę­pu na im­pre­zy ar­ty­stycz­ne, roz­ryw­ko­we lub spor­to­we al­bo kto bi­le­ty ta­kie sprze­da­je z zy­skiem, pod­le­ga ka­rze aresz­tu, ogra­ni­cze­nia wol­no­ści al­bo grzyw­ny – po­da­je ko­deks wy­kro­czeń.

Reklama
Reklama

Py­ta­ni przez nas praw­ni­cy nie­ofi­cjal­nie przy­zna­ją, że po­zy­cja UEFA jest sła­ba. – Pró­bu­jąc za­ka­zy­wać sprze­da­ży, po­wo­łu­je się bo­wiem na swój re­gu­la­min, któ­ry tak na­praw­dę dla firm dzia­ła­ją­cych w Pol­sce wią­żą­cy nie jest – mó­wi eks­pert jed­nej z mię­dzy­na­ro­do­wych kan­ce­la­rii.

Jed­nak mi­mo to re­gu­lar­nie po­ja­wia­ją się opi­nie, że wtór­ny ob­rót bi­le­ta­mi jest w Pol­sce nie­le­gal­ny.

Współ­pra­cu­je­my ści­śle z  UEFA w ra­mach pro­gra­mu „Współ­pra­ca w ochro­nie praw”. Nie tyl­ko w za­kre­sie mo­ni­to­ro­wa­nia ofert z bi­le­ta­mi na me­cze Eu­ro 2012, ale rów­nież mo­ni­to­ro­wa­nia ofert z ga­dże­ta­mi z ofi­cjal­nym lo­go­ty­pem mi­strzostw – do­da­je Jo­an­na Wa­gner.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama