Telewizory Smart TV w coraz większej liczbie domów staja sie multimedialnymi centrami rozrywki i coraz częściej zastępują także komputer stacjonarny. Za jego pośrednictwem oglądane są w internetowych serwisach filmy – producenci podpisują umowy z serwisami, w których można je oglądać za darmo. Jednak takie telewizory umożliwiają też inne opcje jak korzystanie z komunikatorów.
Dlatego ich popularność szybko rośnie. Jak podaje firma DisplaySearch obecnie już 27 proc. telewizorów trafiających na rynek ma funkcję Smart TV. W tym roku ich sprzedaż ma wynieść 88 mln sztuk, w przyszłym już 105 mln.
Bardzo optymistyczne prognozy dotyczą także Polski. Według branży w 2013 r. sprzedaż telewizorów Smart TV może wynieść już nawet 1,5 mln sztuk. To jednak chyba nieco zbyt optymistyczne założenie biorąc pod uwagę, że rocznie sprzedaje się w naszym kraju ok. 2,1 mln sztuk telewizorów.
Jednak producenci potwierdzają, że zainteresowanie tego typu modelami jest faktycznie coraz większe.
Od kwietnia 2012 r., czyli od początku japońskiego roku fiskalnego 2012, sprzedaż telewizorów Panasonic w Polsce wartościowo systematycznie rośnie. Widać to szczególnie mocno w segmencie telewizorów LED Full HD 3D z SmarTViera - wysokiej klasy modeli z dostępem do Internetu – mówi Ireneusz Smaga, dyrektor zarządzający firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich.