Reklama
Rozwiń
Reklama

Ogromna widownia meczu Polska-Czechy

Nawet nadawane w tym samym czasie rozgrywki Grecja-Rosja miały znacznie niższą widownię niż przeciętnie mają mecze Euro 2012 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement

Publikacja: 18.06.2012 12:35

Ogromna widownia meczu Polska-Czechy

Foto: AFP

Budzące w Polsce ogromne emocje starcie Polaków i Czechów, które decydowało o awansie biało-czerwonych do ćwierćfinałów średnio oglądało w TVP1, TVP Sport i TVP HD aż 14,07 mln ludzi, a chwilami nawet ponad 15 mln widzów. - Teraz zainteresowanie transmisjami prawdopodobnie spadnie i może dopiero wrócić na najważniejsze mecze mistrzostw. Jednak na powtórki z rekordowych wyników Polski nie ma co liczyć nawet w samym finale – komentuje wyniki Jakub Radziwilski, tv media manager w domu mediowym Universal McCann.

Jeszcze przed startem Euro 2012 TVP szacowała, że mecze z udziałem polskiej drużyny będzie oglądać nawet 12,3 mln widzów, ale finał zgromadzi mniejszą, bo 10-milionową widownię, a półfinał obejrzy 7,5 mln ludzi.

Rekordowa widownia

Sobotnie audytorium było mniejsze niż  rekordowa jak dotąd widownia meczu Polska-Rosja, ale i tak ogromny, jak na Polskę wynik. - Średnia widownia w TVP1 wyniosła 12 mln 813 tys. osób. Było to drugie największe audytorium turnieju EURO 2012 i hit numer 3. XXI wieku – podaje TVP.

Jak przypomina, hitem oglądalnościowym w historii badań telemetrycznych w Polsce jest mecz Polska – Rosja z Euro 2012 (13,57 mln widzów ), a wiceliderem – konkurs w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City w 2002 roku, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal. W TVP1 obejrzało go 13,26 mln ludzi .

Reklama
Reklama

W Internecie na stronie TVP mecz Polska-Czechy obejrzało dodatkowe 130 tys. fanów futbolu.

Wielkie zainteresowanie meczem spowodowało, że pokazywany równolegle w TVP2, TVP Sport i TVP HD oglądało średnio „tylko" 1,91 mln widzów, choć inne mecze Euro 2012 gromadziły dotychczas 4-5 milionowe widownie.

Kibice przed komputerami

Jak podał Gemius, w Internecie stronę TVP poświęconą Euro w dniach, kiedy grała reprezentacja Polski odwiedziło 150 tys. ludzi. Jedną piąta z nich stanowili kibice z zagranicy. - Wśród unikalnych użytkowników serwisu TVP aż 81 proc. stanowili fani z Polski. Pozostałe 19 proc. to w przeważającej mierze e-kibice z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Stanów Zjednoczonych – podał Gemius.

Jak podaje firma, relację ze studia telewizyjnego oraz mecz Polska-Grecja – transmitowany online na stronie www.euro2012.tvp.pl – obejrzało  21 986 unikalnych użytkowników, a relację ze studia telewizyjnego oraz mecz Polska-Rosja:  45 661 unikalnych użytkowników.

Dziś widzów czekają kolejne rozgrywki: w Poznaniu reprezentacja Włoch zagra z Irlandczykami, a w Gdańsku Hiszpanie zmierzą się z Chorwatami.

Budzące w Polsce ogromne emocje starcie Polaków i Czechów, które decydowało o awansie biało-czerwonych do ćwierćfinałów średnio oglądało w TVP1, TVP Sport i TVP HD aż 14,07 mln ludzi, a chwilami nawet ponad 15 mln widzów. - Teraz zainteresowanie transmisjami prawdopodobnie spadnie i może dopiero wrócić na najważniejsze mecze mistrzostw. Jednak na powtórki z rekordowych wyników Polski nie ma co liczyć nawet w samym finale – komentuje wyniki Jakub Radziwilski, tv media manager w domu mediowym Universal McCann.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama