Reklama
Rozwiń
Reklama

Rusza kolejny serwis z filmami

Po debiucie StrefyVoD czeka nas kolejny. Z witryną Vodeon.pl ruszy wydawca serwisu StockWatch.pl – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 20.06.2012 01:35

Rusza kolejny serwis z filmami

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Debiut jest planowany na jesień. – Budujemy katalog, mamy już szereg podpisanych umów licencyjnych. Do końca roku chcemy mieć kilkaset filmów starannie dobranych pod gusta wymagającej publiczności. Planujemy w ciągu roku od startu zdobyć 100 tys. użytkowników – mówi Maciej Obuchowicz z Vodeon.pl.

Serwis ma się utrzymywać zarówno z opłat od widzów, jak i z reklam. Oprócz filmów ma zawierać treści redakcyjne.

Z informacji „Rz" wynika, że tym segmentem rynku interesuje się też giełdowy CD Projekt RED. Adam Kiciński, prezes spółki, zaprzecza jednak, by były takie plany.

W ubiegłym tygodniu ze StrefąVoD.pl ruszył dystrybutor DVD, Add Media Entertainment.

Branża serwisów z wideo w Internecie, na którym działają m.in. Ipla, Iplex, TVN Player, Kinoplex.gazeta.pl, Cineman.pl czy Onet VoD, spodziewała się raczej rynkowej konsolidacji (na sprzedaż jest wystawiony Iplex.pl, który rozważa także debiut na NewConnect).

Reklama
Reklama

Do inwestowania w ten segment firmy zachęca fakt, że polscy internauci całkiem chętnie płacą za filmy. Z badań IAB Polska i Ośrodka Przetwarzania Informacji wynika, że za treści wideo w sieci przynajmniej raz w życiu zapłaciło 44 proc. internautów, którzy z nich korzystali. To daje prawie 6 mln ludzi. Niestety, aż 4,5 mln z nich zapłaciło serwisom nielegalnym.

Mimo to branża, która wartość swojego sektora szacuje na 80 mln zł, spodziewa się, że za trzy lata jej przychody sięgać będą ok. 300 mln zł.

Cyfrowy Polsat, który kupił w tym roku Iplę, same wpływy z reklamy wideo w Internecie prognozuje w Polsce na 268 mln zł w 2015 r. (przy 46 mln zł w 2011 r.).

Debiut jest planowany na jesień. – Budujemy katalog, mamy już szereg podpisanych umów licencyjnych. Do końca roku chcemy mieć kilkaset filmów starannie dobranych pod gusta wymagającej publiczności. Planujemy w ciągu roku od startu zdobyć 100 tys. użytkowników – mówi Maciej Obuchowicz z Vodeon.pl.

Serwis ma się utrzymywać zarówno z opłat od widzów, jak i z reklam. Oprócz filmów ma zawierać treści redakcyjne.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama