Rusza kolejny serwis z filmami

Po debiucie StrefyVoD czeka nas kolejny. Z witryną Vodeon.pl ruszy wydawca serwisu StockWatch.pl – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 20.06.2012 01:35

Rusza kolejny serwis z filmami

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Debiut jest planowany na jesień. – Budujemy katalog, mamy już szereg podpisanych umów licencyjnych. Do końca roku chcemy mieć kilkaset filmów starannie dobranych pod gusta wymagającej publiczności. Planujemy w ciągu roku od startu zdobyć 100 tys. użytkowników – mówi Maciej Obuchowicz z Vodeon.pl.

Serwis ma się utrzymywać zarówno z opłat od widzów, jak i z reklam. Oprócz filmów ma zawierać treści redakcyjne.

Z informacji „Rz" wynika, że tym segmentem rynku interesuje się też giełdowy CD Projekt RED. Adam Kiciński, prezes spółki, zaprzecza jednak, by były takie plany.

W ubiegłym tygodniu ze StrefąVoD.pl ruszył dystrybutor DVD, Add Media Entertainment.

Branża serwisów z wideo w Internecie, na którym działają m.in. Ipla, Iplex, TVN Player, Kinoplex.gazeta.pl, Cineman.pl czy Onet VoD, spodziewała się raczej rynkowej konsolidacji (na sprzedaż jest wystawiony Iplex.pl, który rozważa także debiut na NewConnect).

Do inwestowania w ten segment firmy zachęca fakt, że polscy internauci całkiem chętnie płacą za filmy. Z badań IAB Polska i Ośrodka Przetwarzania Informacji wynika, że za treści wideo w sieci przynajmniej raz w życiu zapłaciło 44 proc. internautów, którzy z nich korzystali. To daje prawie 6 mln ludzi. Niestety, aż 4,5 mln z nich zapłaciło serwisom nielegalnym.

Mimo to branża, która wartość swojego sektora szacuje na 80 mln zł, spodziewa się, że za trzy lata jej przychody sięgać będą ok. 300 mln zł.

Cyfrowy Polsat, który kupił w tym roku Iplę, same wpływy z reklamy wideo w Internecie prognozuje w Polsce na 268 mln zł w 2015 r. (przy 46 mln zł w 2011 r.).

Debiut jest planowany na jesień. – Budujemy katalog, mamy już szereg podpisanych umów licencyjnych. Do końca roku chcemy mieć kilkaset filmów starannie dobranych pod gusta wymagającej publiczności. Planujemy w ciągu roku od startu zdobyć 100 tys. użytkowników – mówi Maciej Obuchowicz z Vodeon.pl.

Serwis ma się utrzymywać zarówno z opłat od widzów, jak i z reklam. Oprócz filmów ma zawierać treści redakcyjne.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie