Z sieci korzysta nieco ponad połowa Polaków, czyli ponad 17 mln ludzi.
- Jak wynika z naszych badań, już 73 proc. z nich korzysta z mediów on-line: telewizji, prasy, radia. Poważnym zagadnieniem w trakcie przygotowywania kampanii reklamowych zaczyna być myślenie czy telewizja jest dzisiaj zwykle oglądana w tradycyjnym telewizorze – mówi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca domu mediowego PanMedia Western, na zlecenie którego TNS Polska przeprowadziło badania sprawdzające, jak polscy internauci korzystają z mediów.
Internauci szybko zmieniają przyzwyczajenia
Wynika z nich, że już ponad 3 mln ludzi korzysta z Internetu w komórce. – Są takie momenty w ciągu dnia (np. chwile po przebudzeniu albo w czasie drogi do pracy – red.), kiedy korzystanie z Internetu przez komputer jest już niskie, a wchodzi w to miejsce Internet mobilny – mówi Karolina Flaht-Soroka, starszy analityk w TNS Polska.
Zdaniem ekspertów za dwa lata będzie to już standard odbierania tej usługi. Laptop z dostępem do Internetu ma w domu 60 proc. Internautów (a korzysta z niego 56 proc.), smartfon: 24 proc. , a tabletu korzysta: 1 proc. (czyli 167 tys. ludzi), a ma go w domu dwa razy tyle osób.
95 proc. internautów wciąż ma w domu telewizor, ale 35 proc. przynajmniej raz oglądało już telewizję on-line, a 29 proc. – transmisje internetową. Jedna trzecia internautów słucha internetowych stacji radiowych, a 60 proc. czyta witryny gazet internetowych, ale te, za dostęp do których nie musi płacić.