Western,TNS,Internet,internauci,smartfony,tablety,komputery,sieć

Internauci coraz chętniej rezygnują z innych mediów. Aż 1,5 mln z nich nie ma już telewizora

Publikacja: 28.06.2012 16:28

Western,TNS,Internet,internauci,smartfony,tablety,komputery,sieć

Foto: Bloomberg

Z sieci korzysta nieco ponad połowa Polaków, czyli ponad 17 mln ludzi.

- Jak wynika z naszych badań, już 73 proc. z nich korzysta z mediów on-line: telewizji, prasy, radia. Poważnym zagadnieniem w trakcie przygotowywania kampanii reklamowych zaczyna być myślenie czy telewizja jest dzisiaj zwykle oglądana w tradycyjnym telewizorze – mówi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca domu mediowego PanMedia Western, na zlecenie którego TNS Polska przeprowadziło badania sprawdzające, jak polscy internauci korzystają z mediów.

Internauci szybko zmieniają przyzwyczajenia

Wynika z nich, że już ponad 3 mln ludzi korzysta z Internetu w komórce. – Są takie momenty w ciągu dnia (np. chwile po przebudzeniu albo w czasie drogi do pracy – red.), kiedy korzystanie z Internetu przez komputer jest już niskie, a wchodzi w to miejsce Internet mobilny – mówi Karolina Flaht-Soroka, starszy analityk w TNS Polska.

Zdaniem ekspertów za dwa lata będzie to już standard odbierania tej usługi. Laptop z dostępem do Internetu ma w domu 60 proc. Internautów (a korzysta z niego 56 proc.), smartfon: 24 proc. , a tabletu korzysta: 1 proc. (czyli 167 tys. ludzi), a ma go w domu dwa razy tyle osób.

95 proc. internautów wciąż ma w domu telewizor, ale 35 proc. przynajmniej raz oglądało już telewizję on-line, a 29 proc. – transmisje internetową. Jedna trzecia internautów słucha internetowych stacji radiowych, a 60 proc. czyta witryny gazet internetowych, ale te, za dostęp do których nie musi płacić.

- Pytaliśmy ich o to czy kiedykolwiek skorzystali z multimediów on-line, ale ponad połowa z osób, które to deklarują nie poprzestaje na jednym razie. Bardzo szybko zaczynają korzystać z nich regularnie – mówi Karolina Flaht-Soroka.

8 proc. internautów nie siada przed telewizorem

Jakie są tego skutki? 60 proc. młodych ludzi (18-24 lata) deklaruje, że Internet właściwie zastępuje im już wszystkie inne media (wśród wszystkich internautów takiego zdania jest połowa). – Okazuje się, że już 8 proc. internautów nie ogląda tradycyjnej telewizji. Zastanawialiśmy się czy to dużo czy mało. W przeliczeniu na liczbę osób, jest to ok. 1,5 mln ludzi – to grupa, której nie można nie brać pod uwagę – mówi Karolina Flaht-Soroka.

Z telewizora rezygnują, bo wystarcza im dostęp do sieci (deklaruje to prawie połowa z osób, które zrezygnowały z siedzenia przed małym ekranem), dlatego że „nie ma w niej nic ciekawego" (31 proc.) albo po prostu z barku czasu, który doskwiera jednej czwartej osób.

Ponad 3,5 mln osób (ponad jedna czwarta wszystkich) może nie rezygnuje od razu z oglądania telewizora, ale wycisza go, zajmując się w tym czasie innymi aktywnościami:  np. surfując po Internecie czy grając w gry wideo. Aż jedna czwarta robi to, by nie słuchać reklam.

Badanie przeprowadzono w kwietniu tego roku na ponad 1 tys. internautów. Jest reprezentatywne dla Polaków w wieku 15-60 lat korzystających z Internetu.

 

Z sieci korzysta nieco ponad połowa Polaków, czyli ponad 17 mln ludzi.

- Jak wynika z naszych badań, już 73 proc. z nich korzysta z mediów on-line: telewizji, prasy, radia. Poważnym zagadnieniem w trakcie przygotowywania kampanii reklamowych zaczyna być myślenie czy telewizja jest dzisiaj zwykle oglądana w tradycyjnym telewizorze – mówi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca domu mediowego PanMedia Western, na zlecenie którego TNS Polska przeprowadziło badania sprawdzające, jak polscy internauci korzystają z mediów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć
Media
Zrozumieć świat na nowo. „Rzecz o geopolityce” – nowy podcast „Rzeczpospolitej”
Media
Wyjątkowe podróże z „Rzeczpospolitą”. Nowy magazyn już na rynku
Media
Zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej e-Kiosku