Szykują się zmiany u Solorza

Branża spekuluje, że nadawca TV 4 także zostanie wcielony do mediowego imperium inwestora

Aktualizacja: 04.09.2012 01:09 Publikacja: 04.09.2012 01:07

Zygmunt Solorz-Żak

Zygmunt Solorz-Żak

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Poza Cyfrowym Polsatem w ręku Zygmunta Solorza-Żaka pozostaje jedna medialna firma: Polskie Media, czyli nadawca TV 4 i TV 6. Z giełdy słychać głosy, że nie na zawsze. Ani Polsat, ani Cyfrowy Polsat nie chciały komentować tej informacji.

Po kilkudniowym, a nieoczekiwanym osłabieniu, w poniedziałek kurs akcji satelitarnej platformy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka przestał spadać. Analitycy nie mieli mocnego uzasadnienia dla wcześniejszych spadków kursu (Cyfrowy podał akurat dobre wyniki za II kwartał). W takiej sytuacji zwykle odzywają się obawy, czy główny właściciel nie szykuje się przypadkiem do sprzedaży części pakietu albo czy spółka nie planuje przejęcia.

– Jeden z moich klientów uważa, że po telewizji Polsat i Ipli teraz Solorz-Żak sprzeda Cyfrowemu Polsatowi spółkę Polskie Media – wskazywał w ubiegłym tygodniu analityk jednego z biur specjalizujących się w obsłudze klientów instytucjonalnych. Z otoczenia Solorza-Żaka usłyszeliśmy, że to „plotki", „fantazje" albo „bzdury". Eksperci jednak nie spisują tego scenariusza na straty.

Zdaniem branży i ekspertów wcielenie Polskich Mediów do Cyfrowego byłoby logicznym ruchem zadłużonej mediowej grupy i jej głównego właściciela.

– Ocena ewentualnego zakupu Polskich Mediów zależałaby przede wszystkim od ceny zakupu oraz warunków transakcji. Rynek jest szczególnie nerwowy w przypadku transakcji z podmiotami zależnymi. Mógłby się doszukiwać nieczystych zagrań. Jednak jeśli cena byłaby atrakcyjna, a możliwe do osiągnięcia synergie byłyby dodatkowym bonusem dla kupującego, zapewne oceniałbym taką transakcję pozytywnie – mówi „Rz" Piotr Janik, dyrektor działu analiz KBC Securities.

Ile mogłaby kosztować spółka? TVN, wycofując się z niej w październiku 2011 r., poinformował, że za 6,95 proc. udziałów w jej kapitale zakładowym (tyle raportował na koniec 2010 r.) uzyskał 8 mln zł. To dawałoby uproszczoną wycenę na poziomie 115 mln zł.

W 2010 roku przychody Polskich Mediów sięgnęły 67,2 mln zł, o 11 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynik operacyjny wynosił 3,93 mln zł (przy stracie na poziomie 422 tys. zł rok wcześniej, a wynik netto 2,67 mln zł (przy 1,49 mln zł straty w 2011 roku).

Od czerwca 2011 r. Polskie Media są właścicielem dwóch kanałów nadających m.in. w ofercie tzw. drugiego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) – do kanału TV 4 dołączył młodzieżowy TV 6. Z danych Nielsen Audience Mesurement wynika, że TV 4 w 2011 r. oglądało średnio 143,4 tys. widzów.

To, że TV 4 i TV 6 nadają w ramach tego samego „pakietu" w ramach naziemnej telewizji cyfrowej obok dwóch kanałów Polsatu, w przypadku przejęcia Polskich Mediów przez Cyfrowy teoretycznie mogłoby budzić sprzeciw konkurencji – Polsat miałby wtedy najwięcej kanałów w tej ofercie.

Poza Cyfrowym Polsatem w ręku Zygmunta Solorza-Żaka pozostaje jedna medialna firma: Polskie Media, czyli nadawca TV 4 i TV 6. Z giełdy słychać głosy, że nie na zawsze. Ani Polsat, ani Cyfrowy Polsat nie chciały komentować tej informacji.

Po kilkudniowym, a nieoczekiwanym osłabieniu, w poniedziałek kurs akcji satelitarnej platformy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka przestał spadać. Analitycy nie mieli mocnego uzasadnienia dla wcześniejszych spadków kursu (Cyfrowy podał akurat dobre wyniki za II kwartał). W takiej sytuacji zwykle odzywają się obawy, czy główny właściciel nie szykuje się przypadkiem do sprzedaży części pakietu albo czy spółka nie planuje przejęcia.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie