Reklama
Rozwiń
Reklama

Europejski „Newsweek” znów na papierze

Magazyn, którego amerykańska i paneuropejska edycja w grudniu zniknęły z rynku w papierowej wersji, od czwartku znów trafi do kiosków

Publikacja: 06.03.2013 05:37

Na razie tylko w Europie. Jego wydawania i dystrybucji podjęły się tu pakistańska grupa Associated Group, brazylijski wydawca Castelo de Pedra i niemiecki Axel Springer – podał Presserwis, powołując się na serwis Werben Und Verkaufen.

„Newsweek" powróci na rynek w czwartek. Poprzednio ukazywał się w poniedziałki. Ma kosztować 4,5 euro.

80 lat miałaby amerykańska edycja papierowego „Newsweeka", gdyby wciąż się ukazywała

Do końca ubiegłego roku do Europy trafiało międzynarodowe wydanie tygodnika przygotowywane z myślą o czytelnikach w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jego sprzedaż według Alliance for Audited Media (amerykański odpowiednik Związku Kontroli Dystrybucji Prasy) wynosiła nieco poniżej 200 tys. egz., przy sprzedaży amerykańskiego wydania na poziomie 1,5 mln egz.

Od nowego roku wydawca tytułu, The Newsweek Daily Beast Company, zastąpił jednak amerykańską i międzynarodową wersję pisma wyłącznie cyfrową edycją „Newsweek Global" dla czytelników na całym świecie, dostępną w Internecie oraz na urządzenia mobilne, takie jak e-czytniki i tablety. Uznał, że w czasie rosnącej sprzedaży edycji tabletowych i spadającej – wydań papierowych, czas na zmianę polityki.

Reklama
Reklama

Jak podaje Werben Und Verkaufen, powrót „Newsweeka" na europejski rynek w tradycyjnej formie nie oznacza takich planów w USA. W Europie w wielu krajach, m.in. w Polsce, „Newsweek" ma też lokalne edycje wydawane na licencjach przez lokalnych wydawców.

Gdyby nie rewolucyjna decyzja amerykańskiego wydawcy i pismo zachowałoby ciągłość wydawniczą, w tym roku amerykańska edycja „Newsweeka" świętowałaby osiemdziesięciolecie ukazywania się w papierze.

Na razie tylko w Europie. Jego wydawania i dystrybucji podjęły się tu pakistańska grupa Associated Group, brazylijski wydawca Castelo de Pedra i niemiecki Axel Springer – podał Presserwis, powołując się na serwis Werben Und Verkaufen.

„Newsweek" powróci na rynek w czwartek. Poprzednio ukazywał się w poniedziałki. Ma kosztować 4,5 euro.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama