Ruszyła też już kampania nowej platformy powstałej z połączenia platformy cyfrowej „n" i Cyfry+. O szczegółach oferty wciąż niewiele wiadomo. Anting zapowiadał w rozmowie wyemitowanej w sobotni poranek w TVN, że oferta ma być „elastyczna" i będzie obejmowała wiele pakietów programowych. Zdaniem analityków jest to logicznym działaniem mającym na celu utrzymanie przy firmie zarówno dotychczasowych klientów „n", jak i Cyfry+.

– Można się spodziewać mnogości pakietów. Część klientów wykupiła je już albo u jednego, albo u drugiego dotychczasowego operatora. Nowa oferta  ma zapobiec ich odpływowi – uważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Branża nie spodziewa się natomiast po nowej ofercie obniżek cen. – Taki ruch byłby błędny. Patrząc na średni przychód z jednego abonenta, który w „n" i Cyfrze+ jest wyższy niż w Cyfrowym Polsacie, jest to chyba nierealne – mówi Stachowiak. Temu, że nowe pakiety nC+ miałyby być tańsze niż dotychczas oferowane przez „n" i Cyfrę+, zaprzeczał też w rozmowie z „Rz" Markus Tellenbach, prezes TVN (spółka jest współwłaścicielem nC+). Branżę interesuje też rozwiązanie problemu pakietowania usług telewizyjnych w obu firmach z dostępem do Internetu.

Cyfra+ współpracowała przy tym z Playem, a „n" – z TP SA. TVN nie podał na ostatniej konferencji wyników „n". Zdaniem analityków platforma mogła mieć na koniec roku ok. 1 mln abonentów. Cyfra+ nie podaje liczby klientów, ostatnie dane mówiły o ok. 1,6 mln spodziewanych na koniec 2011 r. Cyfrowy Polsat zamknął III kw. ubiegłego roku z 3,56 mln abonentów.