Portal Allrecipes stworzy magazyn

Choć trend na rynku jest dziś odwrotny – wydawcy raczej uciekają z papieru do sieci - kulinarny portal Allrecipes.com właśnie zapowiedział start swojego papierowego odpowiednika

Publikacja: 17.07.2013 18:58

Portal Allrecipes stworzy magazyn

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kuba Kamiński

Popularny portal dla fanów gotowania został półtora roku temu kupiony przez wydawnictwo magazynowe Meredith Corporation. To ono podjęło decyzję, by wydawać teraz papierowy magazyn pod marką portalu. - Nadchodzący tytuł będzie dwumiesięcznikiem, a jego nakład początkowy wyniesie pół miliona egzemplarzy. Dwuletnie prenumeraty drukowanego tytułu już są oferowane w serwisie Allrecipes, w cenie 12 dolarów – podaje serwis prasa.info.

Papierowe pismo ma się pojawić w kioskach w połowie listopada. Magazyn ma tez mieć swój program telewizyjny.

W USA pisma kulinarne cieszą się wielka popularnością, pomimo słabnięcia prasowego rynku.

W Polsce formuła pisma z przepisami także się sprawdziła. Wydawany przez Hubert Burda Media miesięcznik „Przyślij przepis” zrobił na rynku szybka karierę – do dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się pism w swojej grupie. Wydawca szybko wykorzystał jego popularność i uruchomił jego tematyczne dodatki oraz magazyn „Przepis na ogród”. W listopadzie ubiegłego roku magazyn „Przyślij przepis” doczekał się własnego portalu oraz konkurencji: wydawnictwo Phoenix Press uruchomiło „Przepisy Czytelników”.

Jak podaje prasa.info, w USA dwa magazyny kulinarne wydawnictwa Hearst („Food Network Magazine” i „HGTV Magazine”) wciąż podnoszą nakłady (w tym roku odpowiednio do poziomów 1,5 mln egz. i 800 tys. egz.). Na kurczącym się rynku reklamy prasowej szybko rosną też wpływy reklamowe tego rodzaju pism.

Jak wynika z najnowszych danych Stowarzyszenia Wydawców Magazynów (Association of Magazine Media – MPA) cennikowe wpływy „Food Network Magazine” sięgały w I półroczu tego roku 39,4 mln dol. i

były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej. „HGTV Magazine” miał w tym samym czasie przychody równe 15,3 mln dol. (dziesięć razy wyższe niż przed rokiem), a wydawany przez Conde Nast. „Bon Apetit” miał w I półroczu 2013 roku wpływy reklamowe na poziomie 56,2 mln dol. (o ponad 30 proc. wyższe niż przed rokiem).

Popularny portal dla fanów gotowania został półtora roku temu kupiony przez wydawnictwo magazynowe Meredith Corporation. To ono podjęło decyzję, by wydawać teraz papierowy magazyn pod marką portalu. - Nadchodzący tytuł będzie dwumiesięcznikiem, a jego nakład początkowy wyniesie pół miliona egzemplarzy. Dwuletnie prenumeraty drukowanego tytułu już są oferowane w serwisie Allrecipes, w cenie 12 dolarów – podaje serwis prasa.info.

Papierowe pismo ma się pojawić w kioskach w połowie listopada. Magazyn ma tez mieć swój program telewizyjny.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych