Lewandowski i Małysz prowadzą w rankingu sportowców

Tak wynika z raportu Sponsoring Monitor 2013. Trzeci był Kuba Błaszczykowski, a największy skok popularności odnotowali w rankingu Agnieszka Radwańska i Mariusz Pudzianowski.

Publikacja: 04.11.2013 15:31

Lewandowski i Małysz prowadzą w rankingu sportowców

Foto: AFP

Badania przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia sprawdza też, które firmy są, zdaniem Polaków, najbardziej aktywnymi sponsorami sportowymi oraz jakie dyscypliny sportu najbardziej interesują Polaków. Wśród firm najczęściej ze sponsorowaniem sportu kojarzony był Adidas, na którego wskazało 17 proc. przepytanych osób. Po 15 proc. wskazało Biedronkę, T-Mobile i markę Tyskie i to te dwie ostatnie marki są zdaniem autorów raportu największymi wygranymi tegorocznego rankingu (T-Mobile z 8 proc., a Tyskie: z 9 proc.). - W przypadku T-Mobile jest to z pewnością efekt tytularnego sponsoringu Ekstraklasy, który wydaje się być zauważany przez respondentów. Swoją już i tak silną pozycję w tym gronie umocniła Biedronka, zyskując dwa punkty procentowe i przesuwając się z miejsca czwartego na drugie – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Z pierwszej piątki wypadła za to marka Orange, a spadek odnotowała Coca Cola (z 18 proc. do 14 proc.). - Marka Orange od kilku lat jest sponsorem reprezentacji Polski. W tym roku, mimo odbywających się meczów eliminacyjnych do Mistrzostw Świata, jej zauważalność jako sponsora sportu wśród Polaków zmalała o 5 punktów procentowych  – mówi dr Czarnecki.

Najczęściej wskazywanym spontanicznie sportowcem jest Robert Lewandowski (wymieniało go 56 proc. badanych), kolejny jest Adam Małysz (38 proc. wskazań), a następni: Kuba Błaszczykowski (35 proc.) oraz Robert Kubica (34 proc.). W pierwszej dziesiątce znaleźli się też Artur Boruc, Agnieszka Radwańska, Justyna Kowalczyk, Mariusz Pudzianowski, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Golob.

- Największe wzrosty znajomości odnotowali Agnieszka Radwańska (o 8 punktów procentowych) oraz Mariusz Pudzianowski (o 5 punktów procentowych), dzięki czemu weszli do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych sportowców – podają autorzy raportu.

Najpopularniejsza dyscyplina sportową w Polsce jest piłka nożna (respondenci oceniali podane dziedziny w skali od 1 do 7, przy czym 1 oznaczało brak zainteresowania, a 7 – duże zainteresowanie).  Piłka nożna uzyskała średnią wskazań 5,04. Kolejne były skoki narciarskie: 3,88, siatkówka (3,59), boks (3) oraz Formuła 1 (2,93).

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie Polaków (1,8 tys. osób) w wieku 15-65 lat w drugiej połowie września.

Badania przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia sprawdza też, które firmy są, zdaniem Polaków, najbardziej aktywnymi sponsorami sportowymi oraz jakie dyscypliny sportu najbardziej interesują Polaków. Wśród firm najczęściej ze sponsorowaniem sportu kojarzony był Adidas, na którego wskazało 17 proc. przepytanych osób. Po 15 proc. wskazało Biedronkę, T-Mobile i markę Tyskie i to te dwie ostatnie marki są zdaniem autorów raportu największymi wygranymi tegorocznego rankingu (T-Mobile z 8 proc., a Tyskie: z 9 proc.). - W przypadku T-Mobile jest to z pewnością efekt tytularnego sponsoringu Ekstraklasy, który wydaje się być zauważany przez respondentów. Swoją już i tak silną pozycję w tym gronie umocniła Biedronka, zyskując dwa punkty procentowe i przesuwając się z miejsca czwartego na drugie – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem