Ogłoszone w poniedziałek partnerstwo przewiduje, że od najbliższej niedzieli listonosze będą doręczać paczki z Amazon w dwóch największych aglomeracjach USA – Nowym Jorku i Los Angeles – wraz z początkiem gorącego sezonu świątecznych zakupów. W 2014 roku sklep internetowy chce rozszerzyć usługę na Dallas, Houston, Nowy Orlean i Phoenix – poinformowała rzeczniczka spółki Kelly Cheeseman. Amazon nie będzie pobierał dodatkowych opłat za dostarczanie przesyłek w niedzielę. Klienci posiadający status Amazon Prime będą mogli zamawiać produkty w piątki z gwarancją doręczenia w niedzielę. Szczegółów finansowych porozumienia nie podano.

Według rzeczniczki amerykańskiej poczty Sue Brennan na zawartym porozumieniu skorzystają obie strony. USPS nie ukrywa, że chce wynegocjować podobne umowy z innymi serwisami online.

Amerykańska poczta traci ogromne pieniądze. Rozwój mediów elektronicznych i szybkich środków komunikacji spowodował spadek ilości doręczanej korespondencji. USPS bardzo poważnie rozważał ograniczenie doręczeń regularnej korespondencji z sześciu do pięciu dni w tygodniu. Wraz z rozwojem handlu online rynek paczek i większych przesyłek jednak systematycznie rośnie. Amerykańska poczta musi tu jednak rywalizować z prywatnymi konkurentami – przede wszystkim z United Parcel Service (UPS) oraz Federal Express (FedEx).

Handel online może być dla poczty ostatnią deską ratunku. USPS spodziewa się dostarczyć około 420 milionów paczek i większych przesyłek w okresie świątecznych zakupów – o 12 procent więcej niż rok temu. To jednak za mało aby zrównoważyć bilans urzędu pocztowego, który w ubiegłym roku stracił 15,9 miliarda dolarów. Tegoroczne straty szacowane są na 6 miliardów dolarów.