Według samego Google nowa aplikacja stwarza możliwość wyświetlania informacji dopasowanych do gustów użytkownika. Blogi oraz inne wpisy są automatycznie formatowane w celu ułatwienia odczytania ich na tabletach i smartfonach. Wpisy można zapamiętywać i odczytywać nawet przy braku połączenia z internetem. Użytkownik będzie miał też możliwość subskrybowania kolejnych tytułów, a w przypadku płatnych publikacji będzie uiścić opłatę za pośrednictwem sklepu Google Play. Aplikacja Play Newsstand ma zastąpić już istniejący program Play Magazines. Google nadal kontynuować będzie natomiast prace nad aplikacją Currents.
Kiosk, który będzie dostępny w krajach anglojęzycznych – USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz Australii rozszerzy takim publikacjom jak New York Times. Wall Street Journal, New Yorker, czy Vanity Fair możliwości zwiększania dochodów z płatnej subskrypcji i reklam. Usprawni także dostęp do darmowych blogów publikowanych na portalach współpracujących z Google.
Na początku przyszłego roku Google planuje uruchomienie podobnego kiosku na urządzenia oparte na systemie iOS. Oznaczać to będzie rozszerzenie oferty Google na miliony iPadów i iPhone'ów. Samo wejście na platformę Apple, bo firma ta od 2011 roku daje użytkownikom możliwość skorzystania z podobnego programu, w dodatku pod identyczną nazwą Newsstand. Może więc dojść do kolejnej konfrontacji między technologicznymi gigantami. Kiosk Apple także umożliwia generowanie interesujących dla użytkownika informacji pochodzących z zaprenumerowanych publikacji, ale w odróżnieniu od Google nie daje możliwości ich systematycznej aktualizacji.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku