Przychody GK Platforma Mediowa Point Group w 2013 roku spadły r/r o 5 proc. do 65 mln zł, wynik operacyjny sięgnął 8,1 mln zł (przy 4,9 mln zł straty rok wcześniej), EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją): 9,3 mln zł (przy -4,1 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: 6,5 mln zł (przy stracie na poziomie -11,7 mln zł rok wcześniej).
Prognozowane przez grupę wyniki a 2013 r. mówiło o 62,9 mln zł i EBITDA w wysokości 6,8 mln zł. - Ostatecznie roczne wyniki finansowe grupy są wyższe również od skorygowanej prognozy, a na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Ta różnica wynika z faktu porządkowania struktury grupy kapitałowej - aktualizacja wartości posiadanych aktywów oraz sprzedaż jednostek nieprowadzących działalności gospodarczej spowodowały pozytywne zmiany w pozycjach rachunku wyników w stosunku do założeń prognozy – podała firma.
Prognoza wyników finansowych grupy na 2014 rok zakłada , że przychody sięgną 64,1 mln zł, a EBITDA wyniesie 8 mln zł. - Celem na 2014 r. dla zarządu PMPG S.A. jako spółki dominującej w grupie kapitałowej jest doprowadzenie do tego, aby przychody były przewidywalne i stabilne, a grupa rozwijała się w kierunku zgodnym z przyjętą strategią. Służyć temu ma m.in. nowy projekt biznesowy, nad którym prowadzone są zaawansowane prace, projekt wdrożenia treści wideo, a także akwizycje. W przedmiocie tych ostatnich zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze zainteresowania spółki są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju – napisał w liście do inwestorów Michał L. Lisiecki, prezes i główny właściciel Platformy Mediowej Point Group.