Mimo tego spadku są powody do optymizmu.  Do 10,87 mld dol., o 3,7 proc. r/r, wzrosły bowiem przychody ze sprzedaży egzemplarzowej wydawców gazet w USA – wynika z danych Amerykańskiego Stowarzyszenia Gazet (NAA). A reklamowe wpływy z działalności cyfrowej zwiększyły się o  1,5 proc. do 3,42 mld dol. Przy czym w USA do „sprzedaży egzemplarzowej"  zaliczane są sprzedane egzemplarze papierowe gazet, ich tabletowe odmiany, ale także dostępy do stron www. dzienników. – Sama tylko cyfrowa sprzedaż wzrosła rok do roku o 47 proc., a łączone oferty prenumeraty papierowej i cyfrowej przyniosły ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. W dobie powszechnego przechodzenia wydawców na takie łączone pakiety, te tytuły, które jeszcze wyróżniają samą tylko papierową sprzedaż, łącznie odnotowały spadek przychodów z tej oferty o 20 proc. – podano.

Gros całego rynku dzienników w USA stanowiły w 2013 roku przychody z reklam (prawie 23,6 mld dol. przy całym rynku wartym prawie 38 mld dol.), 10,87 mld dol. stanowiły wpływy ze sprzedaży wydań i dostępów, a 3,16 mld dol. – inne wpływy z nowo rozwijanych działalności.