Autor badania, Ipsos, od 19 lat co roku sprawdza, jak korzystają z mediów najbogatsi mieszkańcy Europy. W tym roku przebadano 50,7 milionów osób w wieku przynajmniej 21 lat na 21 rynkach. Musiały one jednak spełniać także warunki dotyczące przychodów. W rezultacie przeanalizowano zwyczaje 13 proc. najbogatszych Europejczyków. To grupa, do której zaliczają się m.in. najzamożniejsi europejscy przedsiębiorcy i decydenci.
Z badania wynika, że już prawie jedna trzecia z nich ma już w domu jednocześnie smartfon, tablet i laptopa lub komputer stacjonarny. Rok wcześniej było to jeszcze 16 proc. jeśli zbada się posiadanie tych urządzeń osobno, prawie wszyscy mają laptopa lub komputera stacjonarny (92 proc.), zdecydowana większość ma już smartfona (70 proc.), a ponad jedna trzecia (35 proc.) korzysta z tabletu. Nasycenie smartfonami wzrosło w ciągu ostatnich lat z 44 proc., a tabletami: z zaledwie 11 proc.
Większość z najbogatszych Europejczyków (58 proc.) korzysta z mediów poprzez urządzenia mobilne. Gros: 82 proc., przyznaje, że ogląda międzynarodowe kanały telewizyjne. Najpopularniejszą telewizją informacyjną w Europie jest CNN. Dociera do 40 proc. zbadanych przez Ipsos osób. Kolejne były Sky News (dociera do 31 proc. tej grupy), BBC World (29 proc.), Euronews (28 proc.), CNBC (14 proc.) i Bloomberg (12 proc.).