Reklama
Rozwiń
Reklama

Na przełomie roku będą znani nadawcy meczów Ekstraklasy

Negocjacje z firmami, ?które chciałyby pokazywać mecze klubów ekstraklasy? w kolejnych sezonach, ruszą? w połowie września.

Publikacja: 05.09.2014 12:26

Na przełomie roku będą znani nadawcy meczów Ekstraklasy

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

W trwającym sezonie wyłączne prawa do nadawania rozgrywek 16 klubów ekstraklasy ma jeszcze Canal+ (w ofercie platformy nc+). Negocjacje praw na kolejne trzy sezony ruszą 15 września.

Spółka Ekstraklasa SA zatrudniła do nich międzynarodową agencję mediową MP & Silva, która zarządza także prawami do rozgrywek niektórych innych lig europejskich (Serie A, Premier League, La Ligi, Bundesligi czy Ligue1).

– Na razie nie rozmawialiśmy jeszcze z nikim – mówi Roberto Dalmiglio, dyrektor handlowy MP & Silva.

Kontrakt Ekstraklasy z tą firmą zawiera sumę gwarantowaną (wyższą od tego, co Ekstraklasa pozyskiwała dotychczas z praw mediowych), którą agencja ma pozyskać dla klubów ze sprzedaży ich praw mediowych: telewizyjnych, mobilnych i internetowych na rynku krajowym (zdecydowana większość) i międzynarodowym.

– Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona między Ekstraklasę a doradcę – mówi Bogusław Biszof, prezes Ekstraklasy, której 75 proc. przychodów pochodzi właśnie z tego źródła.

Reklama
Reklama

Firmy nie podają, na jaki kontrakt z mediami liczą. Według informacji „Rz" roczne wpływy Ekstraklasy to ok. 140 mln zł. To oznaczałoby, że trzyletnie prawa mediowe mogły dotychczas kosztować nadawców ok. 300 mln zł.

Ekstraklasa nie ma już planów tworzenia własnego kanału TV. – Rozpatrywaliśmy wcześniej kilka równoległych opcji rozwoju, w tym własny kanał, ale nie jest to już aktualny temat – mówi Biszof.

W trwającym sezonie wyłączne prawa do nadawania rozgrywek 16 klubów ekstraklasy ma jeszcze Canal+ (w ofercie platformy nc+). Negocjacje praw na kolejne trzy sezony ruszą 15 września.

Spółka Ekstraklasa SA zatrudniła do nich międzynarodową agencję mediową MP & Silva, która zarządza także prawami do rozgrywek niektórych innych lig europejskich (Serie A, Premier League, La Ligi, Bundesligi czy Ligue1).

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama