W trwającym sezonie wyłączne prawa do nadawania rozgrywek 16 klubów ekstraklasy ma jeszcze Canal+ (w ofercie platformy nc+). Negocjacje praw na kolejne trzy sezony ruszą 15 września.
Spółka Ekstraklasa SA zatrudniła do nich międzynarodową agencję mediową MP & Silva, która zarządza także prawami do rozgrywek niektórych innych lig europejskich (Serie A, Premier League, La Ligi, Bundesligi czy Ligue1).
– Na razie nie rozmawialiśmy jeszcze z nikim – mówi Roberto Dalmiglio, dyrektor handlowy MP & Silva.
Kontrakt Ekstraklasy z tą firmą zawiera sumę gwarantowaną (wyższą od tego, co Ekstraklasa pozyskiwała dotychczas z praw mediowych), którą agencja ma pozyskać dla klubów ze sprzedaży ich praw mediowych: telewizyjnych, mobilnych i internetowych na rynku krajowym (zdecydowana większość) i międzynarodowym.
– Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona między Ekstraklasę a doradcę – mówi Bogusław Biszof, prezes Ekstraklasy, której 75 proc. przychodów pochodzi właśnie z tego źródła.