Asbis z marką Prestigio rozpycha się w Polsce

Przychody cypryjskiej grupy?z naszego rynku mogą przekroczyć w tym roku ?110 mln dol. Będą ponad dwa razy większe niż w 2013 r.

Publikacja: 24.09.2014 11:30

Polacy polubili urządzenia mobilne pod marką Prestigio, za którą stoi cypryjska firma Asbis.

– Nasze tablety i smartfony stały się urządzeniami pierwszego wyboru w segmencie B-brandowym (segment A-brandowy to takie marki jak Samsung, Apple, Asus czy Lenovo – red.) – uważa Paweł Dwornik, dyrektor generalny Asbis Polska.

Smartfony Prestigio można m.in. znaleźć w ofercie trzech z czterech (poza Orange) operatorów telekomunikacyjnych, którzy w Polsce wciąż stanowią główny kanał sprzedaży telefonów. – W kilku krajach ościennych nasze smartfony są już sprzedawane przez grupę Orange. Pracujemy nad tym tematem – mówi Dwornik.

Twierdzi, że Prestigio zwiększa udział w krajowym rynku smartfonów i tabletów, aczkolwiek uważa, że oba rynki nie rosną już tak szybko jak w zeszłym roku, a na rynku tabletów panuje nawet stagnacja.

Dlatego Asbis stara się szybko reagować na zmiany rynkowe. Wprowadza do sprzedaży smartfony i tablety z systemem Windows. Pod tą marką sprzedaje też oświetlenie LED, tablice multimedialne i urządzenia health care (krokomierze, ciśnieniomierze itp).

Asbis przykłada dużą wagę do rozwoju na naszym rynku, bo musi zasypać lukę w przychodach z rynków wschodnich. Jeszcze do niedawna sprzedaż w krajach b. ZSRR odpowiadała za 35–40 proc. obrotów grupy. Polska była poza pierwszą dziesiątką.

W I półroczu tego roku przychody Asbisu z naszego rynku wyniosły już jednak 57,4 mln dol. i były o 200 proc. większe niż rok wcześniej.

Paweł Dwornik uważa że II półrocze, także ze względu na naturalną w branży IT sezonowość, nie powinno być gorsze. To oznacza, że w całym roku przychody Asbisu w Polsce mogą przekroczyć 110 mln dol. Cała grupa chce mieć w bieżącym roku według oficjalnych prognoz 1,6–1,75 mld dol. obrotów.

Polacy polubili urządzenia mobilne pod marką Prestigio, za którą stoi cypryjska firma Asbis.

– Nasze tablety i smartfony stały się urządzeniami pierwszego wyboru w segmencie B-brandowym (segment A-brandowy to takie marki jak Samsung, Apple, Asus czy Lenovo – red.) – uważa Paweł Dwornik, dyrektor generalny Asbis Polska.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy