Reklama
Rozwiń
Reklama

Google zamyka biuro w Rosji

Google poinformowało, że zamyka swój dział projektowy w Rosji. Jako powód koncern podał nowe przepisy dotyczące przechowywania danych użytkowników oraz napięcie pomiędzy Zachodem a Moskwą.

Publikacja: 12.12.2014 14:04

Google zamyka biuro w Rosji

Foto: Bloomberg

Nowe prawo, przyjęte przez Dumę Państwową w  lipcu tego roku, zmusza firmy takie jak Google, Facebook czy Twitter do przechowywania informacje na temat rosyjskich użytkowników na lokalnych serwerach. Firmy na dostosowanie się do regulacji mają czas do początku 2015 roku.

Kreml zapewnia, że nowe prawo ma chronić dane rosyjskich internautów. jednak zdaniem analityków chodzi o łatwiejszą kontrolę danych w rosyjskim internecie, tak by władze miały mniej problemów z pozyskiwaniem danych na temat osób lub organizacji.

Tym bardziej, że rosyjskie władze zwróciły się do Google w ciągu ostatnich 6 miesięcy z żądaniem usunięcia z wyszukiwarki 253 linków do stron "nieprawomyślnych" według Kremla.

Według informacji "Financial Times" Google zatrudnia w Moskwie prawie 100 inżynierów, którym zaproponowana zostanie praca w innej placówce - poza terenem Federacji Rosyjskiej.

Google zapewnia, że nie zamierza likwidować swojego rosyjskiego zespołu wsparcia technicznego, aby nadal mógł służyć pomocą tamtejszym internautom.

Reklama
Reklama

Google ma 31-proc. udział w rosyjski rynku internetowym, na którym największa wyszukiwarką z 62 proc. jest Yandex.

Nowe prawo, przyjęte przez Dumę Państwową w  lipcu tego roku, zmusza firmy takie jak Google, Facebook czy Twitter do przechowywania informacje na temat rosyjskich użytkowników na lokalnych serwerach. Firmy na dostosowanie się do regulacji mają czas do początku 2015 roku.

Kreml zapewnia, że nowe prawo ma chronić dane rosyjskich internautów. jednak zdaniem analityków chodzi o łatwiejszą kontrolę danych w rosyjskim internecie, tak by władze miały mniej problemów z pozyskiwaniem danych na temat osób lub organizacji.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama