Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

W I kwartale wydatki na reklamę w Polsce wzrosły rok do roku o 2,5 proc. do 1,64 mld zł. Całorocznie mają szansę wynieść maksymalnie 7,52 mld zł – szacuje dom mediowy Starlink.

Publikacja: 13.05.2015 14:36

Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz Rafał Guz

Jak komentuje Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, sytuację na rynku reklamy determinuje z jednej strony rozwój gospodarki krajowej, a z drugiej globalnej - z uwagi na dużą reprezentację globalnych koncernów w gronie reklamodawców. - Od naszego ostatniego raportu sytuacja na rynku walut ustabilizowała się, jednak widmo konfliktu zbrojnego na Ukrainie wciąż pozostaje bardzo wyraźne. Do tego dochodzi obciążające polską ekonomię rosyjskie embargo na handel naszymi towarami. Te czynniki mogą destabilizować wzrost PKB i w rezultacie oddziaływać negatywnie na rynek reklamy. Niemniej spodziewamy się dalszej poprawy koniunktury na rynku reklamy, podtrzymujemy prognozy mówiące o wzroście rynku na koniec 2015 w przedziale 2,7 proc. - 3,3 proc. – mówi. To oznaczałoby, że całorocznie rynek reklamy mógłby być w Polsce wart 7,48-7,52 mld zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama