Jak komentuje Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, sytuację na rynku reklamy determinuje z jednej strony rozwój gospodarki krajowej, a z drugiej globalnej - z uwagi na dużą reprezentację globalnych koncernów w gronie reklamodawców. - Od naszego ostatniego raportu sytuacja na rynku walut ustabilizowała się, jednak widmo konfliktu zbrojnego na Ukrainie wciąż pozostaje bardzo wyraźne. Do tego dochodzi obciążające polską ekonomię rosyjskie embargo na handel naszymi towarami. Te czynniki mogą destabilizować wzrost PKB i w rezultacie oddziaływać negatywnie na rynek reklamy. Niemniej spodziewamy się dalszej poprawy koniunktury na rynku reklamy, podtrzymujemy prognozy mówiące o wzroście rynku na koniec 2015 w przedziale 2,7 proc. - 3,3 proc. – mówi. To oznaczałoby, że całorocznie rynek reklamy mógłby być w Polsce wart 7,48-7,52 mld zł.
W I kwartale tego roku najszybciej rosły wydatki na reklamę radiową – zwiększyły się rok do roku o 8 proc. do 144 mln zł. O 6,5 proc. wzrosły nakłady na reklamę internetową: do 376,3 mln zł, kolejne były reklama kinowa: wzrost o 4,4 proc. do 18,9 mln zł oraz telewizyjna: 872,9 mln zł (wzrost o 3,7 proc.). Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 88,1 mln zł i były o 2,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, a reklamowe wpływy gazet i magazynów nadal spadały. Gazety odnotowały 57,8 mln zł wpływów (spadek o 17,5 proc.), a magazyny: 87 mln zł (spadek o 14,7 proc.). - W efekcie różnej dynamiki przychodów reklamowych poszczególnych klas mediów zmienia się ich udział w rynku reklamy. W okresie od stycznia do marca 2015r. spadły udziały magazynów i dzienników. Mediami, których udziały w rynku reklamy wzrosły, są telewizja, Internet, radio, a także w niewielkim stopniu outdoor i kino. Łączny udział w rynku reklamy TV i reklamy online przekroczył już 75 proc. – podaje Starlink. W pierwszym kwartale najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora handel (o 24,1 mln złotych, dynamika 12,8 proc.). Pierwsze miejsce pod względem inwestycji reklamowych należy jednak wciąż do sektora farmaceutycznego.