Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

W I kwartale wydatki na reklamę w Polsce wzrosły rok do roku o 2,5 proc. do 1,64 mld zł. Całorocznie mają szansę wynieść maksymalnie 7,52 mld zł – szacuje dom mediowy Starlink.

Publikacja: 13.05.2015 14:36

Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz Rafał Guz

Jak komentuje Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, sytuację na rynku reklamy determinuje z jednej strony rozwój gospodarki krajowej, a z drugiej globalnej - z uwagi na dużą reprezentację globalnych koncernów w gronie reklamodawców. - Od naszego ostatniego raportu sytuacja na rynku walut ustabilizowała się, jednak widmo konfliktu zbrojnego na Ukrainie wciąż pozostaje bardzo wyraźne. Do tego dochodzi obciążające polską ekonomię rosyjskie embargo na handel naszymi towarami. Te czynniki mogą destabilizować wzrost PKB i w rezultacie oddziaływać negatywnie na rynek reklamy. Niemniej spodziewamy się dalszej poprawy koniunktury na rynku reklamy, podtrzymujemy prognozy mówiące o wzroście rynku na koniec 2015 w przedziale 2,7 proc. - 3,3 proc. – mówi. To oznaczałoby, że całorocznie rynek reklamy mógłby być w Polsce wart 7,48-7,52 mld zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie