Reklama
Rozwiń
Reklama

Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

W I kwartale wydatki na reklamę w Polsce wzrosły rok do roku o 2,5 proc. do 1,64 mld zł. Całorocznie mają szansę wynieść maksymalnie 7,52 mld zł – szacuje dom mediowy Starlink.

Publikacja: 13.05.2015 14:36

Starlink: rynek reklamy wzrośnie o maksymalnie 3,3 proc.

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz Rafał Guz

Jak komentuje Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna Starlinka, sytuację na rynku reklamy determinuje z jednej strony rozwój gospodarki krajowej, a z drugiej globalnej - z uwagi na dużą reprezentację globalnych koncernów w gronie reklamodawców. - Od naszego ostatniego raportu sytuacja na rynku walut ustabilizowała się, jednak widmo konfliktu zbrojnego na Ukrainie wciąż pozostaje bardzo wyraźne. Do tego dochodzi obciążające polską ekonomię rosyjskie embargo na handel naszymi towarami. Te czynniki mogą destabilizować wzrost PKB i w rezultacie oddziaływać negatywnie na rynek reklamy. Niemniej spodziewamy się dalszej poprawy koniunktury na rynku reklamy, podtrzymujemy prognozy mówiące o wzroście rynku na koniec 2015 w przedziale 2,7 proc. - 3,3 proc. – mówi. To oznaczałoby, że całorocznie rynek reklamy mógłby być w Polsce wart 7,48-7,52 mld zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama