Jak podano, łączna cena za zakupione serwisy wyniosła 4,0 mln zł, a łączne przychody pro-forma za 2014 rok – 2,8 mln zł. - Grupa WP spodziewa się istotnie zwiększyć przychody z tych serwisów zapewniając m.in. lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej monetyzowanej przede wszystkim reklamą wideo w postaci pre-roll, a także reklamą audio i bannerową – napisała spółka w komunikacie.

OpenFM i PolskaStacja.pl mają 755 tys. użytkowników i generują prawie 90 mln odsłon krajowych miesięcznie. Jak podaje WP, razem plasują się na pierwszym miejscu w świadczeniu tej popularnej usługi online. - Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia – komentuje Grzegorz Czapski, wiceszef rozwoju korporacyjnego w Grupie Wirtualna Polska.

Zakup OpenFM i PolskaStacja jest pierwszą akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej. Na przejęcia spółka ma kilkadziesiąt milionów złotych. Z wypowiedzi zarządu wynikało, że interesują ją głównie aktywa internetowe.