W badaniu przeprowadzony drogą mailową przez firmę Samsung zapytano o cechy na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora. Najczęściej udzielaną odpowiedzią, którą wskazało ponad 34 proc. ankietowanych konsumentów, był telewizor Smart TV. Smart TV to właściwie już standard, który także dobrze odzwierciedla zmiany w sposobie oglądania telewizji. Tradycyjne kanały telewizyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom oferującym wideo na życzenie i innym.
Kolejną najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pierwsze zadane pytanie był telewizor z obrazem jakości Ultra High Definition. Tej odpowiedzi udzieliło niemal 26 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z najwyższej obecnie dostępnej serii SUHD oraz telewizor z zakrzywionym ekranem. Obie odpowiedzi zostały wskazane przez co szóstą ankietowaną osobę.
W dalszej części badane były najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy wyborze nowego telewizora. W tym przypadku najczęściej udzielaną odpowiedzią, z wynikiem ponad 44 proc. była konwergencja z innymi urządzeniami, takimi jak smartfony, tablety oraz sprzęt audio-video. Świadczy to o docenianiu wygody współpracy pomiędzy poszczególnymi urządzeniami przy korzystaniu z plików multimedialnych czy aplikacji.
Zaraz za konwergencją wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu. Te odpowiedzi zostały wskazane przez odpowiednio 42 proc. i 39 proc. ankietowanych.
W ostatniej części ankiety padło pytanie na temat miejsc, w których konsumenci szukają opinii i sugestii na temat sprzętu, który mają zamiar kupić. Wśród odpowiedzi respondentów wyróżniają się dwie. Zdecydowanie najczęściej nasze decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie – aż 76 proc. ankietowanych osób wskazało tę odpowiedź jako pierwszą. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad 55 proc. znalazły się fora dyskusyjne, które ankietowani odwiedzają przed dokonaniem zakupu telewizora.