Reklama
Rozwiń

Internetowa fuzja poczeka na decyzję

UOKiK zdecydował o przedłużeniu postępowania w sprawie analizy transakcji przejęcia przez 1&1 Internet spółki home.pl.

Publikacja: 17.08.2015 12:11

UOKiK wydał postanowienie o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji polegającej na przejęciu przez 1&1 Internet kontroli nad spółką home.pl.

Zgłoszenie wpłynęło do UOKiK w lipcu. Uczestnicy transakcji oferują usługi w tzw. chmurze obliczeniowej (cloud computing), które polegają na dostarczaniu klientom wirtualnej infrastruktury (np. kreator stron www).

Po analizie materiału UOKiK uznał, że zachodzi konieczność przeprowadzenia badania rynku. Pozwoli ono na weryfikację przedstawionych przez spółkę 1&1 Internet danych dotyczących m.in. definiowania rynków właściwych, na których działają uczestnicy koncentracji oraz ich udziałów w tych rynkach.

Urząd chce ustalić w szczególności jaki wpływ będzie miała koncentracja na krajowe rynki domeny krajowej (pl.), usług hostingu i usług związanych z uruchamianiem sklepów internetowych. W opinii UOKiK obecnie nie ma wiarygodnych i publicznie dostępnych informacji na temat działalności związanej ze świadczeniem usług cloud computing.

Postanowienie wydłużające termin na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji 1&1 Internet i home.pl jest czwartym od czasu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów weszła w życie 18 stycznia 2015 r. i obecnie postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do 1 miesiąca, natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych przewidziano możliwość wydłużenia postępowania o cztery miesiące. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Chodzi także o postępowania w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji na rynku w wyniku dokonania koncentracji lub wymagających przeprowadzenia badania rynku.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji