Kino Polska rozwija się poza Polską

Telewizyjna grupa rośnie dzięki ekspansji zagranicznej i planuje uruchomienie nowych stacji, w tym jednej w wysokiej rozdzielczości 4K.

Publikacja: 31.08.2015 22:00

Kino Polska TV, właściciel stacji Kino Polska oraz kanałów FilmBox, zbiera plony rozwijania zasięgu

Kino Polska TV, właściciel stacji Kino Polska oraz kanałów FilmBox, zbiera plony rozwijania zasięgu swoich stacji.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik Sławomir Mielnik

Kino Polska TV, właściciel stacji Kino Polska oraz kanałów FilmBox, zbiera plony rozwijania zasięgu swoich stacji. Kanały FilmBox w ostatnich miesiącach weszły do dystrybucji na Węgrzech, w Serbii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii i na Łotwie, a w Polsce poszerzył się zasięg stacji Kino Polska Muzyka. W rezultacie w I półroczu grupa odnotowała prawie 18-proc. wzrost przychodów (do 56,6 mln zł), wzrost zysku operacyjnego do 11,3 mln zł (czyli o prawie 50 proc.), a jej wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej zwiększył się o 61 proc., do 9,7 mln zł.

– Na plus należy grupie policzyć spore zwyżki przychodów, co jest efektem rozwijania działalności za granicą. Minusem jest to, że maleje w tej sytuacji działalność na rynku polskim – ocenia Dominik Niszcz, analityk DM Raiffeisen, dodając jednak, że wyniki ocenia pozytywnie.

Jesienią Kino Polska TV planuje międzynarodowy start kanału w rozdzielczości 4K.

Zarząd spółki także zapowiedział już, że będzie się ubiegać o wszystkie dostępne dla prywatnych nadawców cztery kanały nowego pakietu naziemnej telewizji cyfrowej. – Zapoznajemy się szczegółowo z warunkami konkursów KRRiT i od tego zależy, które kanały zgłosimy – czy będą to już istniejące czy też zupełnie nowe – zapowiedział Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Spółka wspólnie z Agorą nadaje już w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał Stopklatka TV. Po I półroczu przychody tej stacji wzrosły ponaddwukrotnie, do 12,8 mln zł, a strata netto zmniejszyła się z 3,5 mln zł do 1,02 mln zł.

– W II kwartale kanał zwiększył swój udział w rynku, osiągając 0,96 proc. średniego kwartalnego udziału w grupie widzów w wieku 16–49 lat i 0,86 proc. w ogóle widowni (widzowie powyżej czwartego roku życia). W tym samym okresie poprzedniego roku wartości te wynosiły odpowiednio 0,81 proc. i 0,80 proc. – podała Stopklatka.

Kino Polska TV, właściciel stacji Kino Polska oraz kanałów FilmBox, zbiera plony rozwijania zasięgu swoich stacji. Kanały FilmBox w ostatnich miesiącach weszły do dystrybucji na Węgrzech, w Serbii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii i na Łotwie, a w Polsce poszerzył się zasięg stacji Kino Polska Muzyka. W rezultacie w I półroczu grupa odnotowała prawie 18-proc. wzrost przychodów (do 56,6 mln zł), wzrost zysku operacyjnego do 11,3 mln zł (czyli o prawie 50 proc.), a jej wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej zwiększył się o 61 proc., do 9,7 mln zł.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie