Kino Polska TV, właściciel stacji Kino Polska oraz kanałów FilmBox, zbiera plony rozwijania zasięgu swoich stacji. Kanały FilmBox w ostatnich miesiącach weszły do dystrybucji na Węgrzech, w Serbii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii i na Łotwie, a w Polsce poszerzył się zasięg stacji Kino Polska Muzyka. W rezultacie w I półroczu grupa odnotowała prawie 18-proc. wzrost przychodów (do 56,6 mln zł), wzrost zysku operacyjnego do 11,3 mln zł (czyli o prawie 50 proc.), a jej wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej zwiększył się o 61 proc., do 9,7 mln zł.
– Na plus należy grupie policzyć spore zwyżki przychodów, co jest efektem rozwijania działalności za granicą. Minusem jest to, że maleje w tej sytuacji działalność na rynku polskim – ocenia Dominik Niszcz, analityk DM Raiffeisen, dodając jednak, że wyniki ocenia pozytywnie.
Jesienią Kino Polska TV planuje międzynarodowy start kanału w rozdzielczości 4K.
Zarząd spółki także zapowiedział już, że będzie się ubiegać o wszystkie dostępne dla prywatnych nadawców cztery kanały nowego pakietu naziemnej telewizji cyfrowej. – Zapoznajemy się szczegółowo z warunkami konkursów KRRiT i od tego zależy, które kanały zgłosimy – czy będą to już istniejące czy też zupełnie nowe – zapowiedział Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Spółka wspólnie z Agorą nadaje już w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał Stopklatka TV. Po I półroczu przychody tej stacji wzrosły ponaddwukrotnie, do 12,8 mln zł, a strata netto zmniejszyła się z 3,5 mln zł do 1,02 mln zł.