W sierpniu „Rzeczpospolita” sprzedawała każdego dnia średnio 9,57 tys. egz. elektronicznych wydań, o prawie jedną trzecią więcej niż przed rokiem. Sprzedaż e-wydań „Parkietu” wrosła o 14,2 proc. Tylko tym dwóm tytułom nie spadła w sierpniu całościowa sprzedaż.
To „Rzeczpospolita" była gazetą, która sprzedawała w sierpniu najwięcej elektronicznych wydań (9,57 tys.) oraz to jej e-sprzedaż wzrosła najszybciej rok do roku (o 32,4 proc.) – wynika z najnowszego zestawienia sprzedaży e-wydań Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugim tytułem, którego e-sprzedaż rosła najszybciej (o 14,2 proc.) był wydawany przez tę samą firmę „Parkiet" – jego wynik to 1,82 tys. egz. Sprzedaż e-wydań „Pulsu Biznesu" rosła o 12,8 proc. do 2,59 tys. egz., „Dziennika Gazety Prawnej" – o 7 proc., do 9,54 tys. egz., a „Gazety Wyborczej": o 1,7 proc. do 2,22 tys. egz. E-sprzedaż bulwarowego „Faktu" spadła za to w sierpniu o 13,1 proc. do 213 egz.
Całościowa sprzedaż (wraz ze sprzedażą wydań papierowych w kioskach i w prenumeracie, czyli tzw. sprzedaż ogółem) wzrosła w zazwyczaj słabym sprzedażowo sierpniu tylko dwóm tytułom: „Rzeczpospolitej" i „Parkietowi". Wynik „Rz" to 55,45 tys. egz. (wzrost r/r o 0,5 proc.), a „Parkietu": 4,63 tys. egz. ( wzrost o 2,1 proc.).
Pozostałe tytuły odnotowały spadki sprzedaży. Wynik „Dziennika Gazety Prawnej" spadł o 3,5 proc. do 40,89 tys. egz., bulwarowego „Faktu" – o 2,9 proc. (do 301,17 tys. egz.), „Gazety Wyborczej": o 9,7 proc. do 153,54 tys. egz., „Pulsu Biznesu": o 2,6 proc. do 10,33 tys. egz., a bulwarowego „Super Expressu": o 10,8 proc. do 139,8 tys. egz.