Chiński operator telewizyjny powstały wskutek konsolidacji całego rynku kablowego - China Radio & TV, już dziś jest największym dostawcą płatnej telewizji na świecie, bo obsługuje 198 mln płacących abonentów – wynika z raportu Digital TV Research. Pierwsza piątka największych światowych graczy składa się dziś jednak głównie z firm, które na rynku chińskim nie działają. Drugim pod względem liczby klientów operatorem jest obecnie Liberty Global z 24,3 mln klientów, trzecim: amerykański Comcast (22,4 mln), a za nimi plasują się DirecTV (USA, 20,35 mln dol.) oraz DirecTV/Sky w Ameryce Południowej (19,1 mln klientów).

Za pięć lat pierwsza trójka operatorów będzie już pochodziła z Chin. China Radio & TV pozostanie liderem z 251,65 mln abonentów, za nią uplasuje się jednak China Telecom z 27,99 mln klientów, a następnie również chińska firma BesTV (25,1 mln abonentów). Dopiero na czwartym miejscu pojawi się Liberty Global z 23,9 mln klientów, a za nim: DirecTV/Sky w Ameryce Południowej (23,16 mln abonentów).

Liczba płacących klientów operatorów telewizyjnych będzie w do 2020 roku rosła. Między 2014 i 2020 rokiem zwiększy się o 200 mln do 904 mln i to pomimo tego, że prawie jedna czwarta z operatorów odnotuje już spadki bazy klienckiej. Południowokoreański operator CJ Hellovision straci aż 826 tys. klientów, niemiecki operator Unitymedia – 592 tys., a rumuński RCS-RDS – 477 tys.

Choć liczba abonentów płatnej TV globalnie będzie rosła, ich wpływy pozostaną przez najbliższe pięć lat na niezmienionym poziomie 183 mld dol.