Radio odporne na rynkowe zawirowania

Wydatki na reklamę w radiu będą w tym roku rosły szybciej niż cały rynek.

Publikacja: 06.01.2016 21:00

Radio odporne na rynkowe zawirowania

Foto: Flickr

– Radio to bardzo stabilne medium w kwestii podziału tortu reklamowego. Pozycja głównego gracza, czyli grupy RMF, wydaje się być niezagrożona. Radio Zet utrzymuje się na drugiej pozycji z lekkim spadkiem w słuchalności, który będzie musiało nadrobić, aby nie wpłynęło to negatywnie na przychody stacji – komentuje Joanna Kazak, partner i członek zarządu w domu mediowym Mindshare Polska.

Zmiany, które dotykają w ostatnich latach telewizję, wywołane z jednej strony zmieniającymi się przyzwyczajeniami widzów i ich zwrotem w kierunku internetu, z drugiej – rozwojem naziemnej telewizji cyfrowej, nie zachodzą w radiu. I to pomimo tego, że medium to także zyskało internetową konkurencję oraz nowe stacje nadawane w eterze cyfrowo. W przypadku cyfryzacji rozmach jest jednak dużo mniejszy, niż stało się to w telewizji, bo w projekcie uczestniczy wyłącznie Polskie Radio i jego stacje.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie