Reklama
Rozwiń

Radio odporne na rynkowe zawirowania

Wydatki na reklamę w radiu będą w tym roku rosły szybciej niż cały rynek.

Publikacja: 06.01.2016 21:00

Radio odporne na rynkowe zawirowania

Foto: Flickr

– Radio to bardzo stabilne medium w kwestii podziału tortu reklamowego. Pozycja głównego gracza, czyli grupy RMF, wydaje się być niezagrożona. Radio Zet utrzymuje się na drugiej pozycji z lekkim spadkiem w słuchalności, który będzie musiało nadrobić, aby nie wpłynęło to negatywnie na przychody stacji – komentuje Joanna Kazak, partner i członek zarządu w domu mediowym Mindshare Polska.

Zmiany, które dotykają w ostatnich latach telewizję, wywołane z jednej strony zmieniającymi się przyzwyczajeniami widzów i ich zwrotem w kierunku internetu, z drugiej – rozwojem naziemnej telewizji cyfrowej, nie zachodzą w radiu. I to pomimo tego, że medium to także zyskało internetową konkurencję oraz nowe stacje nadawane w eterze cyfrowo. W przypadku cyfryzacji rozmach jest jednak dużo mniejszy, niż stało się to w telewizji, bo w projekcie uczestniczy wyłącznie Polskie Radio i jego stacje.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji