Tak wynika z analizy firmy IRCenter.
- Treści z mediów społecznościowych docierają do ponad 8 na 10 internautów (82 proc.). Tylu internautom zdarzyło się w ciągu ostatniego miesiąca czytać blogi, fora, czy serwisy społecznościowe/wideo. Treści zaś, które do nich docierają tworzy prawie co drugi internauta (46 proc.) – tylu respondentów albo jest twórcami, którzy mają własne wlogi, blogi czy strony internetowe albo aktywnie uczestniczy w ich komentowaniu lub dyskusjach w sieci – podaje firma.
Największa część polskich internautów – 41 proc. – korzysta z dwóch platform społecznościowych. Nieco mniej – 26 proc. - już z trzech. Wyraźnie widać, że maleje liczba osób, które używają pięciu lub sześciu serwisów tego typu. W 2013 roku stanowili jeszcze 18 proc. wszystkich ich użytkowników, w 2015: już tylko 5 proc.
- Największą popularnością cieszą się Facebook i Youtube, z których korzysta średnio 94 proc. internautów, ale to Facebook ma największą intensywność korzystania – 88 proc. internautów korzysta z niego przynajmniej raz w tygodniu – podaje IRCenter.
Na komórkach w postaci aplikacji także wygrywa Facebook.