Rośnie indeks cyfryzacji w Europie, Polska bez sukcesów

Choć w wielu podkategoriach Komisja Europejska plasuje Polskę wysoko, w indeksie cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa wypada raczej słabo.

Publikacja: 25.02.2016 14:59

Rośnie indeks cyfryzacji w Europie, Polska bez sukcesów

Foto: 123rf.com

Z najnowszego raportu Komisji Europejskiej wynika, że europejski indeks gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI) poprawił się w ciągu ostatniego roku z 0,5 do 0,52. - Państwa UE poczyniły w postępy w takich dziedzinach jak łączność, umiejętności cyfrowe i usługi publiczne – podaje KE, która podkreśla jednak jednocześnie, że tempo postępów zwalnia. - Unia czyni postępy na niwie cyfrowej, ale są one zbyt powolne. Nie można popadać w samozadowolenie. Jeżeli chcemy skrócić dystans do Japonii, USA i Korei Południowej, musimy działać – skomentował Günther H. Oettinger, komisarz do spraw gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego. W maju KE zamierza wydać konkretne zalecenia dla państw członkowskich UE, podpowiadające, jak poprawić wyniki na poziomie krajowym. - Jestem pewien, że dzięki wdrożeniu tych zaleceń oraz za sprawą naszych prac nad stworzeniem jednolitego rynku cyfrowego zarówno Unia jako całość, jak i poszczególne państwa członkowskie będą w nadchodzących latach osiągać dużo lepsze rezultaty – mówi Oettinger.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie