Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie indeks cyfryzacji w Europie, Polska bez sukcesów

Choć w wielu podkategoriach Komisja Europejska plasuje Polskę wysoko, w indeksie cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa wypada raczej słabo.

Publikacja: 25.02.2016 14:59

Rośnie indeks cyfryzacji w Europie, Polska bez sukcesów

Foto: 123rf.com

Z najnowszego raportu Komisji Europejskiej wynika, że europejski indeks gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI) poprawił się w ciągu ostatniego roku z 0,5 do 0,52. - Państwa UE poczyniły w postępy w takich dziedzinach jak łączność, umiejętności cyfrowe i usługi publiczne – podaje KE, która podkreśla jednak jednocześnie, że tempo postępów zwalnia. - Unia czyni postępy na niwie cyfrowej, ale są one zbyt powolne. Nie można popadać w samozadowolenie. Jeżeli chcemy skrócić dystans do Japonii, USA i Korei Południowej, musimy działać – skomentował Günther H. Oettinger, komisarz do spraw gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego. W maju KE zamierza wydać konkretne zalecenia dla państw członkowskich UE, podpowiadające, jak poprawić wyniki na poziomie krajowym. - Jestem pewien, że dzięki wdrożeniu tych zaleceń oraz za sprawą naszych prac nad stworzeniem jednolitego rynku cyfrowego zarówno Unia jako całość, jak i poszczególne państwa członkowskie będą w nadchodzących latach osiągać dużo lepsze rezultaty – mówi Oettinger.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama