Reklama

Spółka Multimedia Polska notowała w ub.r. niewielki wzrost przychodów

Jedna z trzech największych sieci kablowych w kraju, której obligacje notowane są na Catalyst, opublikowała wyniki za 2015 rok. Niegdyś flagowa usług stacjonarnego dostępu do Internetu notowała w ub.r. niewielki wzrost przychodów.

Publikacja: 01.03.2016 09:09

Grupa Multimedia Polska zamknęła miniony rok z 709,4 mln zł przychodów (wzrost o 1 proc. rok do roku), 356,1 mln zł skorygowanej EBITDA (spadek o 5 proc.), 135,1 mln zł zysku operacyjnego i 86,2 mln zł zysku netto (wzrost o 70 proc.).

1-proc. wzrost jedna z trzech największych sieci kablowych odnotowała w przypadku przychodów z płatnej telewizji i dostępu Internetu, natomiast w przypadku stacjonarnej telefonii zanotowała spadek wpływów o 17 proc. Multimedia podają, że spowolnienie wzrostu przychodów w segmencie szerokopasmowego Internetu (w 2014 r. wyniósł 3,6 proc.) to nadal do pewnego stopnia efekt konkurencji ze strony usług mobilnego Internetu LTE.

Podkreśla, że marża EBITDA grupy nadal wynosi ponad 50 proc.

Kablówka zainwestowała w 2015 roku niecałe 221 mln zł, z czego w rozwój organiczny niecałe 142 mln zł, w odtworzenie majątku 69,9 mln zł, a na przejęcia (realizowane były tylko w pierwszym półroczu) wydała 23,3 mln zł.

"Obecnie nie planujemy inwestycji w modernizację naszych sieci dostępowych i spodziewamy się, że roczne nakłady inwestycyjne (z wyjątkiem tych związanych z przejęciami) w relacji do przychodów w latach kolejnych będą średnio nieznacznie niższe niż w latach ubiegłych, pomimo wzrostu skali naszej działalności. Przewidujemy, że istotny spadek nakładów inwestycyjnych będzie miał miejsce w ciągu najbliższych dwóch lat, tj. po zakończeniu procesu cyfryzacji naszej bazy abonenckiej w 2017 r. Jak zawsze jesteśmy zainteresowani dalszą konsolidacją rynku. W 2015 roku zrealizowaliśmy cztery transakcje akwizycyjne, przejmując sieci w Świnoujściu, Gliwicach, Władysławowie, Blachowni i Jastrzębiej Górze" - podał w komentarzu prezes Andrzej Rogowski.

Reklama
Reklama

W grudniu operator świadczył usługi w sumie 824,1 tys. abonentom (wzrost w ciągu roku o 4 tys.). 383,3 tys. z nich korzystało z jednej usługi, 310,5 tys. z dwóch, a 130,3 tys. z trzech lub więcej.

Wszyscy razem korzystali z 1,675 mln usług (RGU), co oznacza, że liczba wykupionych usług urosła kablówce o 4,8 proc. w rok. 816,5 tys. to usługi telewizji, 535,8 tys. – Internet, 280,1 tys. – telefonia, a nieco ponad 42 tys. – usługi innego rodzaju.

W samym czwartym kwartale Multimedia zwiększyły liczbę świadczonych usług o 23,7 tys. Z tej sumy 14,2 tys. to usługi telewizyjne, 900 – szerokopasmowego dostępu do Internetu, a 13,9 tys. – inne, takie jak abonament za energię, ubezpieczenia, czy monitoring. Jednocześnie w kwartale Multimedia utraciły 5,3 tys. RGU telefonii stacjonarnej.

Przez rok statystyki RGU powiększyły się firmie o 74 tys. RGU. Z tego 36,5 tys. to telewizja, 8,9 tys. dostęp do Internetu, a w przypadku telefonii stacjonarnej kablówka zanotowała stratę 11,2 tys. RGU. Jak podaje, tylko część odchodzących decyduje się skorzystać w zamian z usług mobilnych. Z kolei liczba usług innych niż telekomunikacyjne urosła w ciągu 12 miesięcy o 39,49 tys.

Wynagrodzenie prezesa spółki urosło w ub.r. o około 10 proc. do 4,4 mln zł.

Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama