Reklama

Leszek Sobański prezesem Radia Olsztyn

Dziennikarz radiowy Leszek Sobański został powołany przez skarbu na stanowisko prezesa publicznego Radia Olsztyn.

Publikacja: 26.04.2016 10:42

Sobański kierował już lokalną rozgłośnią Polskiego Radia w Olsztynie w latach 2006-2011. Po odwołaniu go z radia był bezrobotny.

Na stanowisku prezesa Radia Olsztyn Leszek Sobański zastąpił kierującego w ostatnich latach rozgłośnią Mariusza Bojarowicza.

Sobański pracę w radio rozpoczął w czasie studiów w latach 80. w Toruniu. Potem współpracował z programem Pierwszym i Trzecim Polskiego Radia, a na stałe zawodowo związał się z Radiem Olsztyn, gdzie pracował w redakcjach publicystyki i informacji. W latach 2007-11 Sobański był wiceprezesem, prezesem i redaktorem naczelnym Radia Olsztyn. Od czasu, gdy go odwołano ze stanowiska był bezrobotny (z nowymi władzami radia zawarł sądową ugodę dotyczącą bezprawnego zwolnienia go z pracy).

Sobański powiedział PAP, że jego najważniejszym celem jest "przywrócenie radia słuchaczom".

"Chcę otworzyć rozgłośnię na środowiska dotąd, świadomie lub nie, pomijane na antenie np. związane z kulturą. Moim celem jest zrobienie z tego radia płaszczyzny wymiany myśli i poglądów. Chcę też, by powstające tu audycje dotyczące np. ciemnych kart historii, czy polityki historycznej mogły być wykorzystywane jako pomoce naukowe, by miały walor nie tylko artystyczny ale i edukacyjny" - powiedział nowy prezes Radia Olsztyn.

Reklama
Reklama

Powołanie Sobańskiego jest zbieżne z oczekiwaniami dziennikarzy rozgłośni, którzy w sprawie powołania nowego prezesa rozgłośni wysłali list do resortu kultury. Prosili w nim o powołanie Sobańskiego, a nie Wioletty Machniewskiej, uważanej za jego główną konkurentkę na tym stanowisku.

Sobański kierował już lokalną rozgłośnią Polskiego Radia w Olsztynie w latach 2006-2011. Po odwołaniu go z radia był bezrobotny.

Na stanowisku prezesa Radia Olsztyn Leszek Sobański zastąpił kierującego w ostatnich latach rozgłośnią Mariusza Bojarowicza.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama