Reklama

Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Ubiegły rok przyniósł ponad 20-proc. wzrost wydatków na reklamę w polskim internecie – podliczyły IAB Polska i PwC. Dzięki temu wartość tego rynku po raz pierwszy przekroczyła 3 mld zł i dobiła do 3,17 mld zł.

Publikacja: 05.05.2016 22:00

Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Foto: 123RF

To z kolei oznacza, że ziściła się najbardziej optymistyczna prognoza IAB Polska z końca ubiegłego roku. Scenariusze pesymistyczny i bazowy zakładały wzrost wydatków do maksymalnie 2,95 mld zł. Optymistyczny mówił o tym, że symboliczną granicę 3 mld zł rynek przekroczy jeszcze w 2015 r. I tak właśnie się stało.

– Reklama online w Polsce wróciła do dwucyfrowej dynamiki, osiągając wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Dzięki temu padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie 3,2 mld zł – podała zrzeszająca firmy działające w sieci organizacja IAB Polska. Jeszcze rok wcześniej tempo wzrostu wydatków na reklamę w sieci w Polsce nie dobiło nawet do 8 proc.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama