Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Ubiegły rok przyniósł ponad 20-proc. wzrost wydatków na reklamę w polskim internecie – podliczyły IAB Polska i PwC. Dzięki temu wartość tego rynku po raz pierwszy przekroczyła 3 mld zł i dobiła do 3,17 mld zł.

Publikacja: 05.05.2016 22:00

Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Foto: 123RF

To z kolei oznacza, że ziściła się najbardziej optymistyczna prognoza IAB Polska z końca ubiegłego roku. Scenariusze pesymistyczny i bazowy zakładały wzrost wydatków do maksymalnie 2,95 mld zł. Optymistyczny mówił o tym, że symboliczną granicę 3 mld zł rynek przekroczy jeszcze w 2015 r. I tak właśnie się stało.

– Reklama online w Polsce wróciła do dwucyfrowej dynamiki, osiągając wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Dzięki temu padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie 3,2 mld zł – podała zrzeszająca firmy działające w sieci organizacja IAB Polska. Jeszcze rok wcześniej tempo wzrostu wydatków na reklamę w sieci w Polsce nie dobiło nawet do 8 proc.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku