Reklama
Rozwiń

Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Ubiegły rok przyniósł ponad 20-proc. wzrost wydatków na reklamę w polskim internecie – podliczyły IAB Polska i PwC. Dzięki temu wartość tego rynku po raz pierwszy przekroczyła 3 mld zł i dobiła do 3,17 mld zł.

Publikacja: 05.05.2016 22:00

Internet powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Foto: 123RF

To z kolei oznacza, że ziściła się najbardziej optymistyczna prognoza IAB Polska z końca ubiegłego roku. Scenariusze pesymistyczny i bazowy zakładały wzrost wydatków do maksymalnie 2,95 mld zł. Optymistyczny mówił o tym, że symboliczną granicę 3 mld zł rynek przekroczy jeszcze w 2015 r. I tak właśnie się stało.

– Reklama online w Polsce wróciła do dwucyfrowej dynamiki, osiągając wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Dzięki temu padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie 3,2 mld zł – podała zrzeszająca firmy działające w sieci organizacja IAB Polska. Jeszcze rok wcześniej tempo wzrostu wydatków na reklamę w sieci w Polsce nie dobiło nawet do 8 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”