Reklama

CDP.pl chce być globalnym wydawcą gier

Polskie firmy z branży gier wideo coraz mocniej próbują podbijać międzynarodowe rynki. CDP.pl – rodzimy wydawca i dystrybutor gier z ponad dwudziestoma lat doświadczenia na koncie – poinformował właśnie, że wchodzi na rynki międzynarodowe.

Publikacja: 06.06.2016 13:16

CDP.pl chce być globalnym wydawcą gier

Foto: materiały prasowe

Spółka stworzyła nową markę Klabater, która będzie odpowiedzialna za wydawanie gier niezależnych na globalnym rynku. Tym samym firma uruchamia trzecią dywizję biznesową, która uzupełni dotychczasowe dwie: dystrybucję gier pudełkowych na polskim rynku oraz platformę e-commerce. To pierwsze międzynarodowe przedsięwzięcie CDP.pl.

– Jesteśmy gotowi na nowe wyzwania. Od kilkunastu miesięcy obserwujemy rynek gier niezależnych. Duża część projektów, choć udana, przepada z uwagi na braki w kwestiach marketingowych czy wydawniczych. Nasze 20 lat doświadczenia na lokalnych rynkach pozwala nam ze spokojem planować rozwój Klabatera – tłumaczy Michał Gembicki, prezes CDP.pl.

Firma zaczynała jako CD Projekt, wsławiając się m.in. grami RPG, w których udział brali tacy aktorzy, jak Piotr Fronczewski czy Gabriela Kownacka. We wrześniu 2012 roku nazwę zmieniono na CDP.pl, uruchamiając jednocześnie cyfrowy sklep internetowy, a w listopadzie 2014 roku nastąpił wykup menadżerski, co doprowadziło do odłączenia od grupy CD Projekt. W przełomowym 2015 r. spółka dwukrotnie zwiększyła udział w polskim rynku dystrybucyjnym i osiągnęła ponad 300 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do 2014 r. na platformie e-commerce CDP.pl.

W ciągu najbliższych kilku lat Klabater zamierza osiągnąć poziom 3-4 wydawanych dużych tytułów rocznie i 4-5 mniejszych. Zarząd szacuje, że w przyszłości minimum jedna trzecia przychodów spółki pochodzić będzie z działań globalnych.

– Twórcom gier Klabater oferuje pełen pakiet wydawniczy. Należy przez to rozumieć tak wsparcie finansowe zależne od potrzeb, jak i wszystko inne, co dzieje się wokół powstającej gry: PR i marketing na globalną skalę, produkcję materiałów promocyjnych, lokalizację czy sam proces wydawniczy na wszystkich najważniejszych platformach cyfrowych oraz wydania pudełkowe – informuje spółka.

Reklama
Reklama

Priorytetowym celem nowej marki ma być jednak promocja polskich gier na świecie. W swoim portfolio Klabater ma już pierwsze cztery gry. To „Alice VR" gliwickiego studia Carbon, „Regalia: Of Men and Monarchs" warszawskiego Pixelated Milk, a także „Symmetry" i „The Last Journey" – dwa tytuły autorstwa Sleepless Clinic, producenta z Bielska-Białej.

Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama