Aktualizacja: 16.11.2016 19:49 Publikacja: 16.11.2016 19:49
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik
Większość nadawanych dziś w Europie seriali (65 proc.) to produkcje powstające z myślą o lokalnych rynkach – wynika z danych firmy Eurodata TV Worldwide, która gromadzi dane na temat widowni programów telewizyjnych. 30 proc. stanowią w tym zestawieniu seriale „z importu", a 6 proc. – koprodukcje.
– Kończy się czas dominacji wielkich seriali amerykańskich, produkcja niektórych najpopularniejszych z nich po latach została zawieszona – mówił Jacques Balducci, dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej w Eurodata TV Worldwide na odbywającym się w Warszawie europejskim seminarium o serialach „Let's be series", zorganizowanym w ramach Programu Kreatywna Europa. Jak podawał, w I półroczu tego roku serialowe produkcje amerykańskie stanowiły 37 proc., podczas gdy w 2012 r. było to jeszcze 58 proc. Ten sam trend zaznacza się w najchętniej produkowanym i oglądanym przez widzów serialowym gatunku, czyli w dramatach (tam udział produkcji amerykańskich spadł we wspominanym okresie z 54 proc. do 41 proc.).
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas