Reklama

Widzowie coraz bardziej doceniają lokalne seriale

Umacniają się europejskie produkcje, w miarę jak z rynku znikają znane od wielu lat amerykańskie serialowe hity w rodzaju „CSI".

Publikacja: 16.11.2016 19:49

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Większość nadawanych dziś w Europie seriali (65 proc.) to produkcje powstające z myślą o lokalnych rynkach – wynika z danych firmy Eurodata TV Worldwide, która gromadzi dane na temat widowni programów telewizyjnych. 30 proc. stanowią w tym zestawieniu seriale „z importu", a 6 proc. – koprodukcje.

– Kończy się czas dominacji wielkich seriali amerykańskich, produkcja niektórych najpopularniejszych z nich po latach została zawieszona – mówił Jacques Balducci, dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej w Eurodata TV Worldwide na odbywającym się w Warszawie europejskim seminarium o serialach „Let's be series", zorganizowanym w ramach Programu Kreatywna Europa. Jak podawał, w I półroczu tego roku serialowe produkcje amerykańskie stanowiły 37 proc., podczas gdy w 2012 r. było to jeszcze 58 proc. Ten sam trend zaznacza się w najchętniej produkowanym i oglądanym przez widzów serialowym gatunku, czyli w dramatach (tam udział produkcji amerykańskich spadł we wspominanym okresie z 54 proc. do 41 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama