Reklama

Moda na okulary do przebywania w tzw. wirtualnej rzeczywistości

Ten rok był przełomowy dla rynku okularów do przebywania w tzw. wirtualnej rzeczywistości. A w kolejnych latach ich sprzedaż ma gwałtownie rosnąć.

Aktualizacja: 21.12.2016 07:11 Publikacja: 20.12.2016 19:21

Foto: 123RF

IDC prognozuje, że w tym roku okularów AR (wykorzystujących tzw. technologię „augmented reality", czyli rozszerzonej rzeczywistości, zawierającej elementy tej prawdziwej i jednocześnie wirtualnej) i VR (od „virtual reality", czyli tych pozwalających na przebywanie w wirtualnej rzeczywistości) po raz pierwszy łącznie sprzeda się na świecie 10 milionów. Gros z nich stanowić będą okulary VR.

– W tym roku na rynku zadebiutowały produkty takich kluczowych graczy, jak Oculus, HTC, Sony, Samsung i Google. W ciągu kolejnych 12 miesięcy będziemy obserwować, jak producenci sprzętu rozwiną całą ofertę takich urządzeń, od najprostszych, bezekranowych (wpina się w nie smartfon – red., tak działa np. Samsung Gear VR), przez takie niewymagające podłączania do komputera (jak HoloLens Microsoftu), po bardziej zaawansowane niezależne urządzenia działające w połączeniu z komputerami (takimi okularami są np. HTC Vive czy PlayStation VR – red.) – uważa Tom Mainelli, wiceszef działu urządzeń AR i VR IDC.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama