Reklama

Moda na okulary do przebywania w tzw. wirtualnej rzeczywistości

Ten rok był przełomowy dla rynku okularów do przebywania w tzw. wirtualnej rzeczywistości. A w kolejnych latach ich sprzedaż ma gwałtownie rosnąć.

Aktualizacja: 21.12.2016 07:11 Publikacja: 20.12.2016 19:21

Foto: 123RF

IDC prognozuje, że w tym roku okularów AR (wykorzystujących tzw. technologię „augmented reality", czyli rozszerzonej rzeczywistości, zawierającej elementy tej prawdziwej i jednocześnie wirtualnej) i VR (od „virtual reality", czyli tych pozwalających na przebywanie w wirtualnej rzeczywistości) po raz pierwszy łącznie sprzeda się na świecie 10 milionów. Gros z nich stanowić będą okulary VR.

– W tym roku na rynku zadebiutowały produkty takich kluczowych graczy, jak Oculus, HTC, Sony, Samsung i Google. W ciągu kolejnych 12 miesięcy będziemy obserwować, jak producenci sprzętu rozwiną całą ofertę takich urządzeń, od najprostszych, bezekranowych (wpina się w nie smartfon – red., tak działa np. Samsung Gear VR), przez takie niewymagające podłączania do komputera (jak HoloLens Microsoftu), po bardziej zaawansowane niezależne urządzenia działające w połączeniu z komputerami (takimi okularami są np. HTC Vive czy PlayStation VR – red.) – uważa Tom Mainelli, wiceszef działu urządzeń AR i VR IDC.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama