Aktualizacja: 19.01.2017 19:01 Publikacja: 19.01.2017 18:54
Foto: 123RF
Branża reklamowa (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamowe IAA) przeprowadziła szereg rozmów z ekspertami i stworzyła zestaw rekomendacji, które miałyby uleczyć rynek z niezdrowych mechanizmów. Jednym z nich jest np. szybszy wzrost PKB Polski niż wartości polskiego rynku reklamy. – Gdyby jego wartość rosła w tym samym tempie co polskie PKB, to dziś wynosiłaby ponad 10 mld zł (obecnie to ok. 8 mld zł – red.) – szacuje IAA.
Pod jej auspicjami 26-osobowy „okrągły stół" ekspertów (szefów domów mediowych, firm audytorskich, biur reklamy w mediach i przedstawicieli reklamodawców) obradował przez rok, by wypunktować główne problemy branży i zarekomendować, jak można je rozwiązać. Problemami, na które branża od lat narzeka, jest m.in. nacisk na jak najniższe ceny wywierany na media poprzez domy mediowe i firmy audytorskie czy nie najlepsza współpraca pomiędzy reklamodawcami i domami mediowymi. Ci pierwsi oczekują od agencji mediowych wsparcia w zakresie tworzenia strategii, czego domy często nie są w stanie zapewnić, otrzymując za swoją pracę zbyt niską marżę.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas