Reklama
Rozwiń

Branża reklamowa chce się zmienić

Pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powstała lista rekomendacji dla branży. Mają one pomóc zwalczać mechanizmy uniemożliwiające prawidłowe działanie rynku.

Aktualizacja: 19.01.2017 19:01 Publikacja: 19.01.2017 18:54

Branża reklamowa chce się zmienić

Foto: 123RF

Branża reklamowa (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamowe IAA) przeprowadziła szereg rozmów z  ekspertami i stworzyła zestaw rekomendacji, które miałyby uleczyć rynek z niezdrowych mechanizmów. Jednym z nich jest np. szybszy wzrost PKB Polski niż wartości polskiego rynku reklamy. – Gdyby jego wartość rosła w tym samym tempie co polskie PKB, to dziś wynosiłaby ponad 10 mld zł (obecnie to ok. 8 mld zł – red.) – szacuje IAA.

Pod jej auspicjami 26-osobowy „okrągły stół" ekspertów (szefów domów mediowych, firm audytorskich, biur reklamy w mediach i przedstawicieli reklamodawców) obradował przez rok, by wypunktować główne problemy branży i zarekomendować, jak można je rozwiązać. Problemami, na które branża od lat narzeka, jest m.in. nacisk na jak najniższe ceny wywierany na media poprzez domy mediowe i firmy audytorskie czy nie najlepsza współpraca pomiędzy reklamodawcami i domami mediowymi. Ci pierwsi oczekują od agencji mediowych wsparcia w zakresie tworzenia strategii, czego domy często nie są w stanie zapewnić, otrzymując za swoją pracę zbyt niską marżę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama