Branża reklamowa chce się zmienić

Pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powstała lista rekomendacji dla branży. Mają one pomóc zwalczać mechanizmy uniemożliwiające prawidłowe działanie rynku.

Aktualizacja: 19.01.2017 19:01 Publikacja: 19.01.2017 18:54

Branża reklamowa chce się zmienić

Foto: 123RF

Branża reklamowa (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamowe IAA) przeprowadziła szereg rozmów z  ekspertami i stworzyła zestaw rekomendacji, które miałyby uleczyć rynek z niezdrowych mechanizmów. Jednym z nich jest np. szybszy wzrost PKB Polski niż wartości polskiego rynku reklamy. – Gdyby jego wartość rosła w tym samym tempie co polskie PKB, to dziś wynosiłaby ponad 10 mld zł (obecnie to ok. 8 mld zł – red.) – szacuje IAA.

Pod jej auspicjami 26-osobowy „okrągły stół" ekspertów (szefów domów mediowych, firm audytorskich, biur reklamy w mediach i przedstawicieli reklamodawców) obradował przez rok, by wypunktować główne problemy branży i zarekomendować, jak można je rozwiązać. Problemami, na które branża od lat narzeka, jest m.in. nacisk na jak najniższe ceny wywierany na media poprzez domy mediowe i firmy audytorskie czy nie najlepsza współpraca pomiędzy reklamodawcami i domami mediowymi. Ci pierwsi oczekują od agencji mediowych wsparcia w zakresie tworzenia strategii, czego domy często nie są w stanie zapewnić, otrzymując za swoją pracę zbyt niską marżę.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku