Branża reklamowa chce się zmienić

Pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powstała lista rekomendacji dla branży. Mają one pomóc zwalczać mechanizmy uniemożliwiające prawidłowe działanie rynku.

Aktualizacja: 19.01.2017 19:01 Publikacja: 19.01.2017 18:54

Branża reklamowa chce się zmienić

Foto: 123RF

Branża reklamowa (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamowe IAA) przeprowadziła szereg rozmów z  ekspertami i stworzyła zestaw rekomendacji, które miałyby uleczyć rynek z niezdrowych mechanizmów. Jednym z nich jest np. szybszy wzrost PKB Polski niż wartości polskiego rynku reklamy. – Gdyby jego wartość rosła w tym samym tempie co polskie PKB, to dziś wynosiłaby ponad 10 mld zł (obecnie to ok. 8 mld zł – red.) – szacuje IAA.

Pod jej auspicjami 26-osobowy „okrągły stół" ekspertów (szefów domów mediowych, firm audytorskich, biur reklamy w mediach i przedstawicieli reklamodawców) obradował przez rok, by wypunktować główne problemy branży i zarekomendować, jak można je rozwiązać. Problemami, na które branża od lat narzeka, jest m.in. nacisk na jak najniższe ceny wywierany na media poprzez domy mediowe i firmy audytorskie czy nie najlepsza współpraca pomiędzy reklamodawcami i domami mediowymi. Ci pierwsi oczekują od agencji mediowych wsparcia w zakresie tworzenia strategii, czego domy często nie są w stanie zapewnić, otrzymując za swoją pracę zbyt niską marżę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie